Cum pot să îmî refac reputația domeniului în GMail ?
Acest articol explică procedura prin care se poate restabili reputația unui domeniu, în cazul în care mesajele ajung sau sunt văzute ca SPAM de către GMail
Se întâmplă frecvent să aștepți un mail, iar acesta întarzie să apară. Ulterior constați că a ajuns dar defapt a intrat în SPAM. Marchezi mail-ul ca NOT SPAM și îl muți în INBOX. Cu toate acestea problema nu este rezolvată pe deplin. Se poate ajunge ca GMAIL să respingă în mod repetat mesajele sau mai rău, le blochează de la prima conexiune cu serverere lor. Când se întâmplă acest lucru, se primește un mesaj cu un raport de respingere care arată aproximativ așa:
Analizarea acestui raport este destul de dificilă deoarece GMail nu oferă explicații clare cu privire la motivul respingerii și o procedură exactă a remedierii problemei. GMail se lovește des de aceste situații iar mail-ul trimis, considerat suspect către serverele lor, va ridica automat un semnal de alarmă. Reputația domeniul ca expeditor va avea de suferit, aici incluzând și domeniile gestionate de G suite, iar mesajele expediate vor începe să fie respinse. Reputația domeniului este destul de greu de refăcut, deoarece cănd GMail începe să respingă mesajele, nu mai există o opțiune în care destinatarii să marcheze ca NOT SPAM și să corecteze comportamentul GMail.
Primul pas în încercarea de a remedia problema este obținerea de rapoarte mai detaliate prin înscrierea domeniului in Postmaster Tools unde se vor putea vedea problemele de livrare. Mesajele sunt filtrate pe bază de conținut, titlu, semnătură și cuvinte cheie scrise în mail. În consecință, mail-urile vor trebui adaptate cerințelor GMail, însă asta nu e tot. Abordarea GMail a traficului de mail se bazează pe un soft ce învață și analizează în timp real tendințele și tiparele corectănd propriile greșeli. Filtrele se vor plia și adapta pentru fiecare utilizator GMail în parte în funcție de comportamentul acestuia și se va adapta după preferințele lui. Dacă majoritatea destinatarilor nu vă deschid mail-urile sau nu dau click deloc pe ele, vor da impresia către GMail că aceste mesaje nu sunt importante. Mai mult de atât, dacă cineva marchează mesajul ca SPAM, GMail va cataloga domeniul ca nesolicitat. Această combinație de factori va scădea reputația domeniului până ce acesta va fi blocat complet de serverul GMail. În consecință trebuie ținut cont de conținutul mail-ului și ca el să fie întotdeauna vizualizat de către destinatar.
Însumând toate la un loc, furnizorii de servicii gratuite de mail încearcă prin diferite metode și tehnologii să mențină traficul de mail cât mai legitim prevenind SPAM-ul, mail-urile cu tentative de fraudă si alte mesaje nedorite sau nesolicitate.