Mutarea serviciilor între două conturi de client Hostico.
În acest tutorial vor fi prezentați pașii necesari în vederea mutării unui serviciu către un alt utilizator Hostico.
Introducere
- În următorul articol, vom parcurge fiecare etapă pentru procedura de mutare a serviciilor dintr-un cont de client Hostico în altul.
- Tutorialul este împărțit în două etape: Primul segment pentru cel care cedează serviciul, respectiv ultimul segment pentru cel care primește serviciul.
Cerințe
- Un serviciu activ;
- Cont de client Hostico creat de către noul beneficiar;
- Adrese de e-mail valide;
Pași Cedent
După autentificarea în contul de client, vom alege secțiunea Servicii. În cazul în care se dorește mutarea unui domeniu, se accesează Domenii.
În fereastra deschisă, vom accesa serviciul pe care dorim să-l transferăm.
Pasul următor ne trimite în rubrica Acțiuni, de unde vom selecta Transferă serviciul:
Pentru a putea iniția transferul serviciului către un alt utilizator, va fi necesar ca noul beneficiar să vă furnizeze codul de client. Acest cod poate fi interogat în pagina principală a contului de client Hostico imediat după finalizarea autentificării.
Codul de client se află de la rubrica Utilizator -> Profil client.
În urma completării spațiului cu ID-ul beneficiarului se va apăsa pe Transferă. În acest fel transferul serviciului va fi inițiat.
Cedentul serviciului va recepționa, pe adresa de mail din contul de client, un email în care îi este solicitat acceptul transferului, făcând click pe Accept Transfer, acțiunea va fi confirmată.
Pași Beneficiar
Beneficiarul va primi pe adresa de email a contului de client Hostico un mail în care îi este solicitat Acceptarea transferului.
Făcând click pe --Acceptare Transfer-- operațiunea va fi finalizată.
În acest moment procesul de mutare servicii a fost finalizat, iar echipa comercială Hostico va prelua solicitarea.
În cazul în care serviciul este un pachet de găzduire atunci acesta va fi regăsit la secțiunea Servicii, iar la secțiunea Domenii va fi regăsit domeniul.
Pe adresa de mail a contului va fi trimis și un email de confirmare a finalizării procedurii cu succes.
Note
- Mutarea serviciilor nu este un proces automatizat. După finalizarea procedurii, un operator va prelua solicitarea înaintată și va muta serviciile manual dintr-un cont de client în altul.
- Mutarea unui serviciu nu poate fi realizată dacă există o factură proformă generată în contul de client sau dacă serviciul care se dorește a fi mutat nu are statusul Activ. Dacă se dorește mutarea unui astfel de serviciu, vă rugăm contactați departamentul comercial.
- În majoritatea cazurilor, când un domeniu face obiectul mutării, datele de deținător sunt transferate automat; însă cu mutarea domeniului .ro, datele de deținător la o verificare WHOIS de pe Rotld nu se schimbă automat, procedura se poate face contra cost. Mai multe detalii privind acest aspect găsiți în articolul modificare deținător.
- În urma mutării serviciului, toate drepturile de utilizare vor fi transferate către noul proprietar, inclusiv asumarea achitării viitoarelor facturi.
- Transferul poate fi realizat în 7 zile de la inițierea cererii, urmând ca după această perioadă transferul să expire fiind nevoie de reinițierea lui.
- Pentru a evita situațiile în care sistemul de notificări privind mutarea serviciilor, este utilizat în scopuri de spam, link-urile de transfer pot fi generate de maxim 4 ori.