TutorialeRandom

De ce este important să am website-ul optimizat?

Optimizarea website-ului este esențială pentru a evita pierderi financiare. Timpii de încărcare influențează vânzările și indexarea SEO, afectând experiența utilizatorului.

3
Vizualizări 376Publicat la 06/12/2021de Mark Dohi

Potrivit analizelor realizate de Kissmetrics, aproximativ 40 % dintre vizitatori părăsesc un website, dacă acesta nu se încarcă în timpi rezonabili!

Cu siguranță că fiecare dintre noi am întâmpinat la un moment dat un magazin online care avea produse excelente în ofertă, însă viteza de procesare era foarte scăzută fapt care a dus inevitabil (de cele mai multe ori), la frustrări în a achiziționa produsul sau serviciul dorit. În urma experienței neplăcute, șansele de a accesa încă odată site-ul vor scădea considerabil.

Un studiu realizat de către compania gigant Amazon în urmă cu 10 ani, arăta faptul că o viteza de procesare mai mare de 100 milisecunde i-a costat 1% din vânzările totale pe acel an. La o primă analiză acest lucru nu pare mult, însă având în vedere cifra de afaceri a companiei, pierderile sunt uriașe.

In 2018 Google a furnizat următoarea statistică privind timpii de încărcare a website-urilor pe telefoanele mobile:

  • Între 1 și 3 secunde probabilitatea de închidere a paginii este de 32%
  • Între 1 și 5 secunde 90%
  • Între 1 și 6 secunde 106%
  • Între 1 și 10 secunde 123%

Adevărul este că suntem în secolul vitezei, iar latența nu este o opțiune. Cu cât site-ul este mai greoi atât din punct de vedere al timpilor de încărcare cât și al interactivității cu atât cresc șansele ca, potențialii clienți să opteze pentru alte platforme concurente.

Ce impact au toate acestea asupra vânzărilor? Merită ca resursele investite într-un website să fie în conformitate cu cerințele peții? Răspunsul este clar, Da.

Să luam un exemplu concret: presupunem că firma X realizează un profit de 10.000 RON lunar. Dacă punem pe hârtie studiul realizat de către Amazon și informațiile furnizate de către Google, o întârziere de 3 secunde ar aduce potențiale pierderi de până la 5%, (6.000 RON / An).
Desigur această sumă este doar una speculativă, factorii care influențează vânzările fiind multiple. Totuși o pierdere anuala de 6.000 RON nu poate fi comparată cu sumele achitate pentru actualizarea respectiv optimizarea site-ului, acestea fiind mult mai mici.

Viteza de încărcare este crucială și în indexarea SEO (Search Engine Optimisation), Google oferă poziții mult mai bune site-urilor care stau mai bine la departamentul timp de răspuns, în comparație cu cele "întârziate".

Problema încărcării grele poate genera și mai multe efecte negative. Tot mai multe website-uri au apărut în ultima perioadă care au ca scop indexarea de review-uri, iar un număr mare de semnalări negative pe un astfel de site, nu poate aduce cu sine un lucru pozitiv.
Odată ce reputația este stabilită în mediul online, este foarte greu de a modifica părerile persoanelor, singura modalitate fiind rebranding-ul.

Iată alte câteva date rezultate din analiza realizată asupra timpilor de încărcare, care va vor convinge cu siguranța de importanța optimizării:

  • 35 % dintre clienți sunt mai puțin probabil să achiziționeze un produs dacă pagina se încarcă greu
  • 66% dintre cumpărători afirmă faptul că, timpii de încărcare influențează site-ul ales pentru cumpărături
  • 58% dintre cei care utilizează telefoanele mobile se așteaptă ca site-ul sa se încarce la fel de repede ca și pe calculator
  • Creatorii browser-ului web Firefox Mozilla, au observat o creștere anuala de 60 milioane de descărcări, optimizând timpii de încărcare
  • ai website-ului cu 2.2 secunde
  • Google pierde peste 20% din trafic dacă interogările durează mai mult de 100 milisecunde
  • Atât Walmart cât și Amazon au observat o creștere de 1% în câștiguri la fiecare 100 milisecunde scăzute din timpii de încărcare

Concluzionând cele discutate, îmbunătățirea vitezei de încărcare este un lucru cuantificabil prin care se poate optimiza direct experienta clientului în relație cu serviciile oferite. În cazurile posibile, este bine să investim într-o soluție reușită de la bun început decât să avem de "retușat" pe parcurs!

Articole Similare

Configurarea modulului Google PageSpeedTutoriale /Dev

În acest articol va fi prezentată metoda pentru activarea sau dezactivarea selectivă a filtrelor PageSpeed, aferente opțiunii suplimentare SEO.

10
de Alexandru Jurca
Vizualizări 1673
Actualizat acum 2 ani
Publicat la 04/06/2020
Crearea unui website în 3 pași simpliTutoriale /Apps

Învață cum să creezi un website în 3 pași simpli, de la alegerea temei până la personalizarea conținutului, fără cunoștințe tehnice avansate.

4
de Mark Dohi
Vizualizări 2636
Actualizat acum 17 zile
Publicat la 03/09/2020
Cum se indexează un website în Google?Tutoriale /Dev

Află cum să-ți indexezi website-ul în Google prin trimiterea sitemap-ului în Google Search Console. Urmează pașii esențiali pentru a-ți îmbunătăți vizibilitatea online.

3
de Mark Dohi
Vizualizări 927
Actualizat acum 5 zile
Publicat la 09/02/2023
Google SEO - Core Web VitalsTutoriale /Dev

Descoperă noile valori Core Web Vitals de la Google pentru SEO: viteza de încărcare, interactivitate și stabilitate vizuală, esențiale pentru experiența utilizatorilor.

2
de Alexandru Jurca
Vizualizări 416
Actualizat acum 1 luni
Publicat la 30/06/2020
Optimizarea website-ului din panoul de control cPanel cu ajutorul mod_deflateTutoriale /cPanel

Acest articol vă descrie pașii necesari pentru optimizarea website-ului cu ajutorul meniului Optimize Website din cPanel

1
de Sebastian Szlivka
Vizualizări 722
Actualizat acum 1 luni
Publicat la 06/10/2017