De ce este important să am website-ul optimizat?

Tutoriale Diverse | website | optimizare | incarcare | gazduire | host
Importanța optimizării unui website, poate aduce beneficii financiare considerabile.
3
de Mark DohiVizualizări 141Publicat la 06/12/2021

Potrivit analizelor realizate de Kissmetrics, aproximativ 40 % dintre vizitatori părăsesc un website, dacă acesta nu se încarcă în timpi rezonabili!

Cu siguranță că fiecare dintre noi am întâmpinat la un moment dat un magazin online care avea produse excelente în ofertă, însă viteza de procesare era foarte scăzută fapt care a dus inevitabil (de cele mai multe ori), la frustrări în a achiziționa produsul sau serviciul dorit. În urma experienței neplăcute, șansele de a accesa încă odată site-ul vor scădea considerabil.

Un studiu realizat de către compania gigant Amazon în urmă cu 10 ani, arăta faptul că o viteza de procesare mai mare de 100 milisecunde i-a costat 1% din vânzările totale pe acel an. La o primă analiză acest lucru nu pare mult, însă având în vedere cifra de afaceri a companiei, pierderile sunt uriașe.

In 2018 Google a furnizat următoarea statistică privind timpii de încărcare a website-urilor pe telefoanele mobile:

  • Între 1 și 3 secunde probabilitatea de închidere a paginii este de 32%
  • Între 1 și 5 secunde 90%
  • Între 1 și 6 secunde 106%
  • Între 1 și 10 secunde 123%

Adevărul este că suntem în secolul vitezei, iar latența nu este o opțiune. Cu cât site-ul este mai greoi atât din punct de vedere al timpilor de încărcare cât și al interactivității cu atât cresc șansele ca, potențialii clienți să opteze pentru alte platforme concurente.

Ce impact au toate acestea asupra vânzărilor? Merită ca resursele investite într-un website să fie în conformitate cu cerințele peții? Răspunsul este clar, Da.

Să luam un exemplu concret: presupunem că firma X realizează un profit de 10.000 RON lunar. Dacă punem pe hârtie studiul realizat de către Amazon și informațiile furnizate de către Google, o întârziere de 3 secunde ar aduce potențiale pierderi de până la 5%, (6.000 RON / An).
Desigur această sumă este doar una speculativă, factorii care influențează vânzările fiind multiple. Totuși o pierdere anuala de 6.000 RON nu poate fi comparată cu sumele achitate pentru actualizarea respectiv optimizarea site-ului, acestea fiind mult mai mici.

Viteza de încărcare este crucială și în indexarea SEO (Search Engine Optimisation), Google oferă poziții mult mai bune site-urilor care stau mai bine la departamentul timp de răspuns, în comparație cu cele "întârziate".

Problema încărcării grele poate genera și mai multe efecte negative. Tot mai multe website-uri au apărut în ultima perioadă care au ca scop indexarea de review-uri, iar un număr mare de semnalări negative pe un astfel de site, nu poate aduce cu sine un lucru pozitiv.
Odată ce reputația este stabilită în mediul online, este foarte greu de a modifica părerile persoanelor, singura modalitate fiind rebranding-ul.

Iată alte câteva date rezultate din analiza realizată asupra timpilor de încărcare, care va vor convinge cu siguranța de importanța optimizării:

  • 35 % dintre clienți sunt mai puțin probabil să achiziționeze un produs dacă pagina se încarcă greu
  • 66% dintre cumpărători afirmă faptul că, timpii de încărcare influențează site-ul ales pentru cumpărături
  • 58% dintre cei care utilizează telefoanele mobile se așteaptă ca site-ul sa se încarce la fel de repede ca și pe calculator
  • Creatorii browser-ului web Firefox Mozilla, au observat o creștere anuala de 60 milioane de descărcări, optimizând timpii de încărcare
  • ai website-ului cu 2.2 secunde
  • Google pierde peste 20% din trafic dacă interogările durează mai mult de 100 milisecunde
  • Atât Walmart cât și Amazon au observat o creștere de 1% în câștiguri la fiecare 100 milisecunde scăzute din timpii de încărcare

Concluzionând cele discutate, îmbunătățirea vitezei de încărcare este un lucru cuantificabil prin care se poate optimiza direct experienta clientului în relație cu serviciile oferite. În cazurile posibile, este bine să investim într-o soluție reușită de la bun început decât să avem de "retușat" pe parcurs!

Articole Similare

65
Transfer domeniu .roTutoriale Domenii | registrar | rotld | cheie autorizare | transfer
Acest tutorial prezintă pașii necesari obținerii cheii de autorizare, din panoul ROTLD, pentru transferul unui domeniu .ro la un nou registrar.
de Diana CodreaVizualizări 5520Actualizat acum 5 luniPublicat la 06/02/2018
42
Schimbarea versiunii PHP în cPanel pe pachetele de găzduire de tip VPS prin MultiPHP ManagerTutoriale cPanel | multiphp manager | cpanel | php | versiune | vps
În acest articol vom prezenta pașii necesari schimbării versiunii PHP intr-un cont cPanel prin MultiPHP Manager
de Sebastian SzlivkaVizualizări 935Actualizat acum 2 luniPublicat la 18/10/2017
30
Deblocare IP-ului de pe serverele HosticoTutoriale Tehnic | ip | blocat | firewall
În acest tutorial vor fi prezentați pașii necesari în vederea deblocării IP-ului listat în firewall, pe serverele Hostico
de Diana CodreaVizualizări 219Actualizat acum 1 anPublicat la 05/10/2020
24
Instalare certificat SSL în WordpressTutoriale Aplicații | instalare | wordpress | ssl | https | securizare | http
În acest articol vom parcurge pașii necesari implementării certificatului SSL în Wordpress
de Cătălin AdrianVizualizări 4741Actualizat acum 1 anPublicat la 28/02/2018
19
Setări SSH în WebuzoTutoriale Webuzo | ssh | webuzo
Setări SSH în panoul Webuzo
de Alexandru RogojanVizualizări 205Actualizat acum 2 aniPublicat la 12/06/2018