Întrebări frecvente

Urmăreşte Hostico şi răsfoieşte printre cele 145 răspunsuri la întrebări frecvente.

 
Nu există tutoriale conform criteriilor de căutare.
 

Modificarea datelor deținătorului unui domeniu .ro este un proces destul de complex care implică atât Hostico în calitate de registrar cât și deținătorul domeniului. Procedura prezentată este structurată pentru o mai bună claritate în ordinea executării pașiilor :
1. Se comunică dorința de modificare a datelor deținătorului către Hostico și se achită factura proformă generată în această privință

Notă: Schimbarea datelor deținătorului domeniului resetează perioada de valabilitate a unui domeniu la numărul de ani plătiți pentru schimbare anulând orice perioadă rămasă activă.
Exemplu: Domeniul mai are 3 ani perioadă activă și se achită factura cu modificarea datelor doar pe 1 an. Domeniul va fi activ după finalizarea procedurii doar pe 1 an de zile și nu pe 3 cum era inițial.
Domeniul va avea datele noului deținător pe toată durata de valabilitate a acestuia - după trecerea perioadei de 1 an nu se va reveni la datele inițiale. Se resetează doar perioada de valabilitate a domeniului.

Tarifele de schimbare deținător sunt echivalente cu reînnoirea/înregistrarea unui domeniu .ro:

Preț Perioada
8.99 € + TVA 1 an
8.49 € + TVA 2 ani
7.99 € + TVA 3 ani
7.49 € + TVA 4 ani
6.99 € + TVA 5 ani+

2. Este nevoie să ne furnizați datele viitorului deținător pe care se va face trecerea. Datele care sunt necesare pentru inițierea transferului sunt :

În cazul persoanelor fizice:

  • Nume, Prenume
  • CNP
  • Email
  • Număr de telefon
  • Adresa completă (Țara, Județ, Oraș, Cod Poștal, Adresă)

În cazul persoanelor juridice:

  • Denumire entitate juridică
  • CUI-ul entității juridice
  • Numărul de inregistrare în registrul comerțului
  • Email
  • Număr de telefon
  • Adresa completă (Țara, Județ, Oraș, Cod Poștal, Adresă)

3. Trebuie să ne furnizați cheia de transfer drept de folosință. Această cheie poate fi obținută doar de deținătorul domeniului din panoul de administrare al domeniilor ROTLD. Dacă aveți nevoie de asistență privind această procedură, puteți urmări tutorialul transfer domeniu .ro, însă în momentul în care selectați cheia pe care doriți să o generați, în loc de "Transfer la alt Registrar" selectați "Transfer drept de utilizare".
4. După ce primiți confirmarea din partea noastră că s-a plasat comanda la registrarul ROTLD pentru modificarea datelor la domeniu/domeniile în cauză, va trebui să accesați link-ul următor pentru a completa cererea online de modificare date de deținător. În acest formular va trebui să completați cu datele de deținător actual și cu datele viitorului deținător.
5. Imediat după completarea și trimiterea formularului online, se va recepționa pe adresa de email a deținătorului actual un mail, în care se vor regăsi cererea completată anterior alături de un link pe care vor trebui urcate actele necesare finalizării procedurii. Cererea va trebui imprimată, semnată și ștampilată (ștampilarea este necesară doar în cazul entităților juridice), urmînd ca ulterior să fie încarcat pe link-ul respectiv. Pe lângă cerere va fi nevoie și de o copie a cărții de identitate a deținătorului actual și copie după certificatul de înregistrare al entității juridice (dacă este cazul) .

După finalizarea procedurii explicate mai sus, registrul ROTLD va recepționa cererea de transfer drept de folosință (deținător).
Finalizarea procesului poate dura între 4 -14 zile, procedura fiind realizată în totalitate de către ROTLD.

 

Motivele pentru care site-ul se încarcă greu pot varia însă cele mai uzuale sunt :

- resurse insuficiente pe pachetul de găzduire . Resursele alocate pot fi văzute accesând Utilizare Resurse
- lipsa optimizării aplicației pe partea de : backend (baze de date, cod PHP, etc.), frontend (CSS,JS,imagini, etc.)

În momentul accesării unui site cu o bază de date au loc următoarele operațiuni :
- rulează codul aplicației pentru conectare și interogare date din baza de date (dacă baza de date nu este optimizată în loc ca acest proces să fie executat în câteva milisecunde rularea va dura mai mult și implicit va consuma mai multe resurse )
- procesarea datelor obținute din baza de date de către funcțiile aplicației (dacă funcțiile nu sunt optimizate rularea va dura mai mult decât este necesar și implicit va consuma mai multe resurse )
- trimiterea datelor rezultate din aceste procesări către browser (dacă imaginile nu sunt comprimate/optimizate încărcarea lor va dura mai mult, la fel dacă codul JS nu este optimizat rularea lui va dura mai mult )

Fiecare proces poate dura mai mult/mai puțin în funcție de optimizarea acestuia. La fel și consumul de resurse variază în funcție de aceste optimizări .
Dacă pentru partea de frontend există unelte de verificare a optimizării (PageSpeed Insights) pentru partea de backend va trebui să contactați un dezvoltator .

 

Pentru redirecționarea unui site spre varianta securizată HTTPS ne putem folosi de fișierul .htaccess din directorul rădăcina al site-ului. Acest fișiere poate fi editate fie prin File Manager-ul disponibil în panoul de control, fie prin FTP.

O dată  ce am deschis fișierul , vom adăuga următoarele linii:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}


După salvarea modificărilor, domeniul va fi redirecționat spre varianta securizată HTTPS.

În cazul în care folosim aplicații de tip CMS (Wordpress, Prestashop, Magento, etc), va trebui  să modificăm anumite setări pentru ca totul să funcționeze corect.
Mai jos puteți găsi tutoriale dedicate  pentru cele mai uzuale CMS-uri:


Setări SSL Wordpress
Setări SSL Prestashop
Setări SSL Magento

 

Fiecare plată recepționată este verificată manual pentru emiterea corectă a facturii fiscale urmând ca ulterior acestei verificări să se treacă la activarea serviciului propriu zis.
În funcție de serviciul comandat timpul necesar activării acestuia poate varia în modul următor :

- pentru serviciile de găzduire partajată timpul poate varia între 5 - 15 minute.
- pentru VPS-uri între 5 - 25 minute
- pentru certificate SSL - între 5 - 15 minute
- pentru înregistrări de domenii între 5 - 15 minute

E posibil ca pentru activarea serviciului comandat să fie necesare informații suplimentare din partea clientului și prin urmare timpul necesar activării va crește.
În cazul anumitor extensii de domenii deși comanda e plasată de noi activarea acestora poate dura câteva zile. Pentru mai multe detalii accesați Termeni Domenii

 

 

 

 

Acest mesaj de eroare ne comunică faptul că aplicația Wordpress nu se poate conecta la server-ul de baze de date. Această eroare poate avea multiple cauze .
Cea mai des întălnită cauză este cea a datelor de autentificare greșit trecute în fișierul wp-config.php . Pentru rezolvare ne vom asigura că datele din urmatoarele câmpuri sunt corecte:
define('DB_NAME', 'Numele Bazei de Date');
define('DB_USER', 'Utilizatorul Bazei de date');
define('DB_PASSWORD', 'Parola utilizatorului');
define('DB_HOST', 'localhost');

Aceste date trebuie să fie aceleași ca și cele setate în panoul de control.

O altă cauză a acestui mesaj de eroare este epuizarea resurselor alocate pachetului de găzduire. Pentru rezolvare, va trebui să optimizați aplicația Wordpress și/sau să vă orientați spre un pachet de găzduire superior. Mai multe informații legate de optimizare se pot găsi accesând: Recomandări optimizare

 

În cazul suspendării găzduirii toate informațiile rămân intacte pe aceasta. Doar serviciile oferite acestei găzduiri sunt oprite din funcționare. De îndată ce motivul suspendării este înlăturat contul redevine funcțional exact ca înainte de suspendare.  Dacă trec însă 60 zile de la suspendarea serviciilor, atunci datele de pe găzduire sunt șterse automat.

 

Întrebarea aceasta se poate referi la unul din următoarele aspecte  :

- vizitatori simultani
- vizitatori unici pe o anumită perioadă
- afișări totale pe o anumită perioadă

Numerele de mai sus depind de nivelul de optimizare al aplicației folosite și pachetul de găzduire achiziționat . Elementele expuse în Cauze încărcare greoaie  sunt elementele care determină și numărul de vizitatori care poate fi atins pe pachetul de găzduire deținut. Cu cât rularea fiecărui element este mai rapidă cu atât resursele alocate contului de găzduire sunt eliberate mai repede și pot deservi alte conexiuni/solicitări . Desigur în unele cazuri chiar dacă toate elementele sunt rezolvare la un număr ridicat de accesări tot este posibil să fie nevoie de un pachet cu mai multe resurse.

 

La unele pachete de găzduire se oferă acces SSH, fie pe utilizator normal , fie pe utilizator root, în funcție de tabelul de mai jos:

Tip Pachet Access SSH Tip Utilizator
Shared (Pachetele Personal, Business Reseller și SEO) Nu -
Pachete VPS (administrate de Hostico) Da Utilizator normal (non-root)
Pachete VPS unmanaged (administrate de client) Da Utilizator Root

Pentru a primi acces SSH, în cazul în care pachetul de găzduire deținut oferă acest lucru, va trebui să trimiteți un email către tehnic@hostico.ro cu următoarele date:
- o cheie publică SSH.
- un IP de pe care se va face conectarea SSH.
După ce s-a recepționat solicitarea , departamentul tehnic va face configurările necesare pentru a vă acorda accesul.

În cazul VPS-urilor unmanaged (administrate de client), datele de conectare SSH se vor trimite pe căsuța de email aferentă contului Hostico, nefiind nevoie să ne trimiteți datele de mai sus.

 

Achiziționarea unui IP dedicat are diverse avantaje în comparație cu utilizarea unui IP partajat. Pentru a identifica dacă este sau nu nevoie de unul se poate consula pagina Utilizare Resurse secțiunea IP Dedicat vs IP Partajat .

 

Cea mai obișnuită metodă de încărcare a fișierelor pe contul de găzduire este prin utilizarea unui client FTP. De asemenea mai este posibilă și utilizarea unui administrator de fișiere (File Manager) din interiorul panoului de control.
În vederea explicării mai pe larg a utilizării unui client FTP se poate vizualiza tutorialul Accesare fișiere FTP

 

 


În acest moment nu oferim servicii de web design. Oferim totuși o aplicație de construire site-uri web despre care se poate citi pe pagina Sitebuilder . În cazul în care aveți nevoie pe care aplicația nu le poate îndeplini va trebui să contactați o companie care face dezvoltare web. Odată ce site-ul este finalizat  ne-ar face însă plăcere să îl găzduim iar în această privință puteți consulta oricând pagina cu Găzduire Web

 
 

Two Factor Authentication, cunoscut și ca 2FA, verificare în doi pași sau TFA (ca acronim), este un strat suplimentar de securitate, care  pe lângă utilizator si parolă mai are nevoie și de un cod de validare pentru a autentifica utilizatorul. Codul adițional de validare se obține de regulă cu ajutorul unui dispozitiv extern.
Folosind un nume de utilizator și o parolă, împreună cu o informație pe care doar utilizatorul o cunoaște, devine mai greu pentru potențialii atacatori să obțină acces și să fure datele personale sau identitatea utilizatorului.

În momentul de față Two Factor Authentication se poate activa pentru contul de client și paginile de autentificare cPanel și WHM.
Panoul de control Webuzo nu oferă încă această funcționalitate.

 

Înainte ca un email să fie trimis, acesta va fi supus unor verificări care pot influența timpul în care un acesta este trimis. Serverul de e-mail va determina dacă expeditorul este autorizat să trimită mesajul. Programul de prevenire a spamului va determina dacă mesajul poate fi considerat spam. Mesajul va intra în coada de corespondență a serverului și va aștepta trimiterea . Apoi, aceiași pași vor fi făcuți si de serverul de mail al destinatarului, atunci când se primește mesajul.

Toate acestea se întâmplă foarte rapid și timpul de livrare a unui mesaj este de obicei sub un minut. Se poate ajunge însă la câteva minute/ore în următoarele cazuri :

 - un număr ridicat de mail-uri de verificat pe careva dintre cele două servere (expeditor / destinatar ) (congestie pe echipament)
- o congestie pe rețea
- un număr ridicat de verificări efectuate de careva dintre servere (antispam, dkim, spf, dmarc, etc )

Dacă întârzierea este cauzată de o problemă a serverului nostru sau cel destinatar, vi se va întoarce pe căsuță un raport cu problemele întâmpinate. Puteți să ne faceți un forward cu acest email, pentru o verificare amănunțită.

 

Dacă ați achiziționat un pachet de găzduire și doriți ca site-ul să înceapă să încarce de pe serverele noastre, va trebui să setați următoarele nameservere pe domeniu:

  • În cazul găzduirilor de tip Personal și Business nameserverele vor fi:
    ns1.hostico.ro
    ns2.hostico.ro
    ns3.hostico.ro
    ns4.hostico.ro
  • În cazul găzduirilor de tip Reseller nameserverele vor fi personalizate conform domeniului folosit la efectuarea comenzii :
    ns1.domeniu.tld
    ns2.domeniu.tld

  • În cazul găzduirilor de tip SEO nameserverele vor fi personalizate conform domeniului folosit la efectuarea comenzii :
    ns1.domeniu.tld
    ns2.domeniu.tld

  • În cazul găzduirilor de tip VPS nameserverele vor fi personalizate conform domeniului folosit la efectuarea comenzii :
    ns1.domeniu.tld
    ns2.domeniu.tld

În cazul creării de nameservere personalizate, IP-urile alocate acestora și nameserverele în sine vă vor fi comunicate pe mail împreună cu datele de administrare ale contului de găzduire după activarea pachetului de găzduire comandat.
Propagarea noilor nameservere setate pe domeniu poate dura până la 24 de ore.

 

Pentru a muta un serviciu / serviciile dintr-un cont de client Hostico în altul, vor trebui întocmite două cereri. O cerere se adresează persoanei / entității juridice care cedează serviciul în favoarea noului titular, iar cealaltă pentru persoana / entitatea juridică care acceptă serviciul.
În vederea întocmirii cererilor se vor trimite către office@hostico.ro  copii ale actelor de identitate ale celor două părți . Entitățile juridice vor trebui de asemenea să furnizeze pe lângă actul de identitate și o copie a certificatului de înregistrare al societății. Aceste documente se vor trimite de pe adresa de mail aferentă contului de client de pe care sunt respectiv spre care sunt transferate serviciile .
După întocmirea cererilor de către echipa Hostico, acestea se vor retrimite către client pentru a fi semnate și ștampilate (ștampilarea se face doar în cazul entităților juridice).
În momentul în care s-a finalizat semnarea cererilor de către clienți, acestea vor trebuie scanate și retrimise pe office@hostico.ro.
Ulterior recepționării cererilor, serviciile aferente vor fi mutate dintr-un cont în celălalt.

 

Protecția identității la domenii reprezintă o măsură de securitate care ascunde datele personale ale deținătorilor de domenii.

De ce am nevoie de protecție WHOIS?

În momentul înregistrării unei game largi de extensii printre care : .com, .net, .org datele persoanei pe care s-a efectuat înregistrarea domeniilor sunt publice, iar la o căutare WHOIS, acestea vor fi afișate și accesibile tuturor. Pentru a asigura anonimitatea deținătorului și pentru a evita un eventual furt de identitate, este indicat să se activeze protecția WHOIS pe toate domeniile deținute.

Este gratuită protecția identității la domenii?

Protecția WHOIS nu este gratuită, acest serviciu fiind taxat separat de înregistrarea propriu zisă a domeniului. Acest serviciu se poate achiziționa separat în momentul înregistrării domeniului sau dacă domeniul este deja inregistrat, se poate contacta departamentul comercial pentru emiterea unei facturi.

Toate domeniile pot beneficia de protecție WHOIS?

Marea majoritate a domeniilor oferă posiblitatea achiziționării protecției WHOIS, însă există și excepții. La domeniile .ro protecția WHOIS nu poate fi achiziționată dar aceasta este activată implicit din momentul înregistrării domeniului , însă doar la persoanele fizice acestea fiind protejate conform Regulamentului General privind Protecția Datelor cu caracter personal 2016/679(GDPR).

Am achiziționat protecția WHOIS și numai doresc să beneficiez de ea, se poate dezactiva?

Protecția WHOIS poate fi dezactivată oricând, atâta timp cât domeniul este activ, însă suma achitată pentru acest serviciu nu poate fi returnată în cazul în care se dorește anularea acestuia.

 

 

Fiecare pachet de găzduire poate avea propria perioadă minimă de facturare. Aceasta poate fi aflată deschizând oferta PDF a fiecărui pachet în parte sau încercarea efectuării unei comenzi, unul dintre primele detalii necesare fiind selectarea perioadei de plată. În momentul de față perioadele minime de facturare însă sunt :

  • Personal Mini - 6 luni
  • Personal Midi - 3 luni
  • Personal Maxi -3 luni
  • Business Mini -3 luni
  • Seo Mini - 3 luni

Pentru toate celelalte pachete perioada minimă este de 1 lună.

Pentru domenii perioada mină de facturare/achiziție este de obicei de 1 an. Aceasta poate varia însă în funcție de regulile de înregistrare a extensiei dorite.  Perioada minimă de înregistrare a domeniilor oferite spre înregistrare poate fi aflată accesând : Termeni Domenii

 

Pentru achitarea unui serviciu în avans (înainte de emiterea facturii proforme în mod automat de către sistemul de facturare) este necesară contactarea departamentului comercial. Indiferent de serviciul furnizat achitarea în avans este posibilă. Perioada minimă pentru care se va putea achita în avans va fi dată de perioada minimă de facturare a serviciului respectiv.

 

Accesul MySQL Remote se oferă doar pe bază de solicitare din motive de securitate.

Pentru a avea acces va trebui să trimiteți un email către tehnic@hostico.ro în care să ne comunicați un IP de pe care se va face conexiunea spre server.  Ulterior departamentul tehnic va face setările necesare și va răspunde solicitării trimise.

 

Dacă aveți unul sau mai multe site-uri existente pe o găzduire de la o altă firmă și doriți sa le aduceți pe găzduirea de pe serverele noastre, va trebui să trimiteți un email către tehnic@hostico.ro sau să deschideți un tichet din contul de client Hostico, unde să specificați următoarele:

- datele de autentificare ale panoului de control (cPanel, Plesk, Webmin, etc) de la găzduirea actuală . Alternativ, dacă găzduirea nu oferă un panou de control, puteți să ne furnizați datele de conectare FTP, access la baza de date (remote, phpMyAdmin,etc), datele de acces SSH sau orice alte date de conectare aveți disponibile.
-
care dintre domenii le doriți transferate. Dacă aveți alte preferințe referitor la ce anume și cum anume ar trebui mutat.
- data/ora când doriți să ne ocupăm de transfer (de obicei stabilită de comun acord în funcție de solicitarea făcută/lucrările deja programate de către noi). Dacă există un trafic mare de emailuri și/sau comenzi pe site, este recomandat ca transferul să se facă în momente de activitate mai scăzută (noaptea).

Cât timp va dura transferul ?
Durata transferului poate varia în funcție de cantitatea de informație care trebuie transferată și eventualele limitări impuse de găzduirea actuală.

Site-ul meu a fost dezvoltat local și nu este găzduit nicăieri. Cum puteți să mă ajutați cu transferul ?
Va trebui să arhivați fișierele și baza de date a site-ului și să urcați arhiva creată pe găzduirea de pe serverele noastre. Arhiva poate fi urcată fie folosind File Manager din panoul de control, fie folosind FTP (datele de conectare FTP le puteți găsi în email-ul cu datele de administrare). O dată ce arhiva a fost încărcată va trebui să ne confirmați printr-un email, ca să putem începe instalarea respectiv configurarea site-ului .

 

Site-urile de analiză al performanței front end devin tot mai folosite de administratorii de site-uri, pentru a verifica ce anume ar putea îmbunătați la site-uri. Una din recomandările returnate este: Improve server response time.

Pentru a afla timpul efectiv de răspuns al server-ului (fără procesarea datelor site-ului), putem să facem "ping" în site-ul deținut. Ca exemplu: ping hostico.ro. Timpul de răspuns va fi:
ping hostico.ro
PING hostico.ro (77.81.2.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from hostico.ro (77.81.2.1): icmp_seq=1 ttl=63 time=3.0 ms

Timpul de răspuns al serverului poate varia în funcție de optimizarea site-ului sau aplicației deținute.
Înainte ca serverul să răspundă cu datele site-ului, acesta trebuie să:
- proceseze scriptul PHP sau limbajul de programare
- să interogheze serverul SQL pentru date.
- să prelucreze datele obținute
- etc
Dacă scripturile PHP sau interogările SQL nu sunt optimizate, timpul de răspuns va crește. Acest aspect este în special valabil dacă se interoghează o bază de date cu multe informații , combinată cu lipsa optimizării scripturilor sau interogărilor.

Pentru reducerea timpului de răspuns putem să facem următoarele:
- verificăm logurile de acces (disponibile în panoul de control) să vedem dacă nu avem un atac de tip brute force pe partea de administrare sau pe altă parte a site-ului. În cazul în care observăm un trafic neobișnuit de pe unul sau mai multe IP-uri, putem să le blocăm utilizând IP Blocker disponibil atât în cPanel, cât și în Webuzo.
- ne asigurăm că avem un modul de caching instalat și activat în aplicația folosită. De exemplu, în cazul Wordpress putem folosi pluginul wp-super-cache.
- ne asigurăm că toate modulele, tema și aplicația în sine sunt actualizate la ultima veriune disponibilă.
- ne asigurăm că toate aspectele ce țin de partea de front end sunt optimizate: "minify" CSS, JS, HTML. TXT, compresie gzip, caching front end, optimizare imagini, etc.
- ne asigurăm că partea de backend este optimizată, prin dezactivarea și stergerea modulelor/pluginurilor de care nu mai avem nevoie. Încercăm o optimizare a bazei de date, fie folosind un plugin , fie folosind funcționalitățile PhpMyAdmin.
- dacă toate modulele și aplicația sunt actualizate, putem sa încercăm trecerea la ultima versiune PHP disponibilă (dacă dezvoltatorul aplicației specifică că suportă ultima versiune).
- ne asigurăm că este activă partea de caching PHP în cazul scipturilor PHP
- alte optimizări specifice aplicației sau site-ului folosit de dumneavoastră.

Nu în ultimul rând, dacă toate optimizările au fost făcute iar timpul de răspuns nu scade, va trebui să luați în considerare și un upgrade spre un pachet superior , care oferă mai multe resurse pentru site-ul deținut.

 

Actualizarea datelor de facturare se poate face prin contul de client urmând pașii descriși în tutorialul Actualizare date personale sau contactând echipa Hostico.
Noile date de facturare vor fi folosite doar pentru facturile care urmează a fi emise , cele emise deja nefiind modificate.
Dacă se dorește modificarea datelor de pe o factură deja emisă în această privință va trebui contactată echipa Hostico.

 

"Propagarea DNS" este un termen folosit pentru a descrie intervalul de timp până modificările aduse domeniului sau al informațiilor din zona DNS devin vizibile indiferent de unde se fac interogările.
A
cest proces este unul automat de sincronizare a datelor DNS la nivel global și nu poate fi influențat.

Va trebui să așteptați propagarea DNS atunci când :

- Faceți modificări ale nameservere-lor setate pe domeniu.O propagare completă poate dura până în 48 de ore. În general, propagarea are loc în câteva ore.

- Faceți modificări în zona DNS. Pentru a mări timpul de execuție al interogărilor DNS, se crează cache-uri atât locale , pe dispozitivul folosit pentru accesare cât și cache-uri create pe servere externe și ale furnizorului de internet. Fiecare înregistrare DNS are o valoare TTL (Time to Live), care se referă la timpul de stocare a informațiilor DNS în cache. O dată ce acest timp expiră, la următoarea interogare DNS, informațiile se vor reîmprospăta. O propagare completă a informațiilor DNS poate dura până la 48 de ore. În general, propagarea are loc în câteva ore.

Pentru toate cazurile de mai sus este recomandată golirea cache-ului browser-ului înainte de a verifica dacă propagarea s-a finalizat.

 

O problemă întâmpinată des după instalarea unei aplicații Pretashop este "pagina albă" la accesarea adresei de admninistrare domeniu.tld/administrator (adresa poate fi diferită în funcție de personalizările făcute în momentul instalării aplicației).

În general cauza acestei erori este datorată faptului că directivele PHP opcache.save_comments și opcache.load_comments nu sunt activate.
Această eroare poate fi văzută în fișierul error_log din directorul de unde se încarcă partea de administrare.  Un extras din logul de erori ar fi de forma:

PHP Fatal error: Uncaught exception 'Doctrine\Common\Annotations\AnnotationException' with message 'You have to enable opcache.save_comments=1 or zend_optimizerplus.save_comments=1.' in /home/mosynero/public_html/PrestaShop/vendor/doctrine/annotations/lib/Doctrine/Common/Annotations/AnnotationException.php:183

Pentru activarea acestor două directive vom accesa cPanel -> Select PHP version -> Switch to PHP Options și vom pune cele două directive pe On, după care vom face click pe butonul Save din partea de jos a paginii.

Mai multe detalii despre modificarea directivelor PHP se pot găsi in tutorialele:
Pentru spațiile de tip shared:  Directive PHP Shared
Pentru spațiile de tip VPS cu cPanel:   Directive PHP VPS

După setarea acestor directive pe On ,  partea de administrare ar trebui sa devină accesibilă.

 

Dacă plata nu poate fi efectuată la timp (data scadentă a facturii) se poate obține o amânare de plată prin contactarea departamentului comercial. Serviciile pentru care se poate oferi amânare precum și funcționarea serviciilor în această perioadă sunt prezentate pe pagina Termeni și Condiții , capitolul 4. Financiar , secțiunea Amânare/Suspendare/Reactivare .

 

Pot exista cazuri în care una sau mai multe resurse ale găzduirii sunt depășite. În consecință, la accesarea site-ului vom primi mesajul Resource Limit Is Reached sau alte erori. Acest mesaj va continua să apară pâna ce încărcarea resurselor va înceta.

Încărcarea resurselor se poate vedea în timp real în interfața principală cPanel. Pentru un raport grafic/tabelar pe zile, vom accesa cPanel, după care vom face click pe CPU and concurrent connection usage.

Pentru scăderea  utilizării resurselor, putem încerca următoarele:
- verificăm logurile de acces (disponibile în panoul de control) să vedem dacă nu avem un atac de tip brute force pe partea de administrare sau pe altă parte a site-ului. În cazul în care observăm un trafic neobișnuit de pe unul sau mai multe IP-uri, putem să le blocăm utilizând IP Blocker în cPanel
- ne asigurăm că avem un modul de caching instalat și activat în aplicația folosită. De exemplu, în cazul Wordpress putem folosi pluginul wp-super-cache.
- ne asigurăm că toate modulele, tema și aplicația în sine sunt actualizate la ultima versiune disponibilă.
- ne asigurăm că partea de front-end a site-ului este optimizată: "minify" CSS, JS, HTML. TXT, compresie gzip, caching front end, optimizare imagini, etc.  Ca exemplu, site-uri care fac o verificare a optimizării front-end sunt: https://gtmetrix.com/ sau https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
- ne asigurăm că partea de backend este optimizată, prin dezactivarea și stergerea modulelor/pluginurilor de care nu mai avem nevoie. Încercăm o optimizare a bazei de date, fie folosind un plugin , fie folosind funcționalitățile PhpMyAdmin.
- dacă toate modulele și aplicația sunt actualizate, putem să încercăm trecerea la ultima versiune PHP disponibilă (dacă dezvoltatorul aplicației specifică că suportă ultima versiune).
- alte optimizări specifice aplicației folosite .

Nu în ultimul rând, dacă toate optimizările au fost făcute dar eroarea respectiv atingerea limitelor resurselor persistă, va trebui să luați în considerare și un upgrade spre un pachet superior , care oferă mai multe resurse pentru site-ul deținut.

 

Toate pachetele de găzduire shared includ un constructor de site-uri gratuit care poate fi  utilizat pentru crearea unui site web. Mai multe detalii pe pagina dedicată acestuia Sitebuilder

 

Nu există o limită la numărul serviciilor deținute într-un cont de client .

 

Pachetul de găzduire poate fi schimbat în orice moment. Pentru trecerea la un pachet inferior recomandăm contactarea echipei tehnice în vederea verificării încadrării site-ului în resursele pachetului dorit. Pentru pașii privind efectuarea unui upgrade puteți consulta tutorialul Comandă Upgrade

 

Pot exista situații în care la accesarea site-ului se afișează 500 Internal Server Error, o pagină albă sau alte mesaje ce conțin detalii despre eroarea întâmpinată (erori PHP ca exemplu).
În general aceste erori pot fi cauzate de:
- erori în sintaxa PHP.
- erori în sintaxa .htaccess.

Pentru a afla detalii despre aceste erori, în cazul în care browser-ul nu le afișează, va trebui sa verificăm logurile manual.
Logurile de erori pot fi accesate în următoarele moduri:
-în cazul panoului de control cPanel, detalii despre erori vor fi prezente în modulul, Errors din secțiunea Metrix.
-în cazul panoului de control Webuzo , detalii despre erori vor fi prezente în modulul Error Log din secțiunea Server Info.

Dacă variantele de mai sus nu oferă suficiente informații despre erorile întâmpinate, va trebui să consultăm fișierul error_log , din directorul rădăcină al site-ului sau al scriptului executat .
error_log poate fi accesat cu ajutorul File Manager al panoului de control sau folosind FTP. Putem întâmpina situații în care logul de erori nu este denumit error_log , ci are altă denumire setată de aplicație, cum ar fi : errors ,  exception_log , etc.

Pot exista situații în care nici o eroare nu este scrisă în logurile de erori. În acest caz, va trebui să ne asigurăm că avem activată directivele PHP log_errors și display_errors.
În cazul cPanel directivele PHP se pot verifica urmărind tutorialele:
Editare directive găzduire de tip shared
Editare directive găzduire de tip VPS
Totodată va trebui să ne asigurăm că inclusiv aplicația are activată funcțiile de afișare si de logare a erorilor. Aceasta setare diferă de la aplicație la aplicație.

 


Pentru detalii privind conținutul respectiv activitățile pe care nu le acceptăm se pot consulta Termenii și Condițiile  respectiv secțiunea restricții de pe pagina Utilizare Resurse .
Deoarece în categoria 'pentru adulți' se pot încadra mai multe tipuri de site-uri în cazul în care nu reiese clar din termenii de mai sus dacă site-ul deținut se încadrează în restricțiile impuse putem fi contactați pentru detalii adiționale.

 

Față de pachetele standard de găzduire pachetul SEO vine cu :

  • 3 IP-uri dedicate din clase diferite. Unul pentru website/mail iar celelalte două pentru nameservere
  • Modul GooglePagespeed instalat și activat pentru optimizarea website-ului în vederea obținerii unui timp de încărcare mai mic și implicit un scor PageSpeed mai ridicat
  • Diverse optimizări ale serverului WEB
 

În alegerea unui plan de găzduire potrivit trebuie luate în considerare mai multe aspecte.
Între ele se află : spațiul necesar , bugetul disponibil, aplicația folosită, numărul de vizitatori zilnici, consumul de resurse generat de aplicație .

După stabilirea datelor din lista de mai sus în funcție de acestea se poate opta fie pentru un pachet de găzduire partajat fie pentru un server virtual privat pe baza resurselor prezentate de acestea.
Evident, vor fi situații în care bugetul va fi prea mic pentru nevoile site-ului sau ceea ce ce presupune că ar reprezenta nevoile site-ului va fi o valoare mai mică față de pachetul de găzduire ales.
Oricând poate exista situația în care unul din elementele din lista de mai sus este mult mai mare față de celelalte și atunci acesta va fi criteriul pe baza căruia ar trebui ales pachetul de găzduire.
De exemplu necesarul de spațiu poate fi mic dar consumul de resurse să fie ridicat. Inversa este de asemenea posibilă , consum de resurse scăzut dar necesar de spațiu mare.

Ofertele privind găzduirea partajată și reusrsele oferite de acestea pot fi consultate pe pagina Găzduirii respectiv pe pagina Resurse Găzduire
În ceea ce privește oferta pentru serverele virtuale private aceasta este disponibilă pe pagina VPS

În cazul în care există dubii în alegerea unui pachet de găzduire , echipa Hostico este mereu disponibilă cu sfaturi în această privință .

 

După efectuarea comenzii se poate contacta echipa Hostico în vedera activării acesteia pentru testare. Perioada de test este de 7 zile și se aplică doar pachetelor de găzduire partajate.
Pentru testarea VPS-ului este nevoie de achitarea acestuia în prima instanță iar ulterior dacă nu se dorește continuarea folosirii acestuia suma achitată este stornată. Pentru o stornare integrală este nevoie ca această solicitare să fie transmisă în maxim 30 zile de la activarea serviciului.

Nu pot fi testate serviciile de înregistrare domenii, certificate ssl, etc. Servicii pentru care e nevoie să achităm mai departe în vederea activării acestora.

 

Schimbarea este oricând posibilă . Va implica însă activarea unui nou VPS cu noul panou de control dorit și migrarea datelor de pe VPS-ul cu panoul actual pe cel nou. Singura taxă percepută în această privință va fi cea pentru activarea licenței panoului de control dorit.

 

SSL este o abreviere pentru Secure Sockets Layer. Acesta este un protocol utilizat pentru criptarea informațiilor între utilizator și server sau între două servere din aceeași rețea.
Certificatele SSL se folosesc de o pereche de chei: una publică și una privată. Aceste chei lucrează impreună pentru a stabili o conexiune criptată. Certificatele conțin si informații despre identitatea certificatului si al deținătorului site-ului.
În momentul accesării unui site, securizarea conexiunii este făcută automat de browser și server, fără a fi nevoie ca utilizatorul să intervină (asta în cazul în care un certificat SSL este instalat și configurat corect).
Scopul principal al criptării informațiilor este de a preveni monitorizarea respectiv interceptarea traficului dintre server și utilizator, de către persoane neautorizate.
Dacă un site este securizat, browserele vor afișa un lacăt verde înaintea domeniului accesat.

Instalarea unui certificat se poate face din panoul de control al găzduirii.

Informații adiționale si oferta noastră de certificate SSL se pot găsi accesând link-ul Certificate SSL

 

Semnarea unui contract nu este obligatorie însă punem la dispoziția oricărui client care dorește un contract pentru serviciile furnizate.

 

O dată ce domeniul este înregistrat denumirea acestuia nu mai poate fi schimbată .
Înregistrarea are loc la câteva minute de la efectuarea plății în funcție de nivelul de lucru al departamentului comercial la momentul respectiv.
Dacă eroarea este observată înainte sau imediat după efectuarea plății se poate contacta departamentul comercial prin metodele prezentate pe pagina de contact în vederea rezolvării situației.

 

 

 

Conform regulilor ICANN, fiecare căsută de mail nevalidată sau folosită prima dată pentru înregistrarea unei extensii gTLD (.com,.net,.org,.biz,.info,etc) trebuie validată.
Prin urmare în cazul în care această căsuţă de mail nu a mai fost folosită pentru înregistrarea unei extensii gTLD veţi primi un mail cu subiectul "Solicitare validare adresă de e-mail"
Acest mail va conţine un link de genul: "http://icann-verification.registrar.eu/?email=%%email%%authCode" pe care va trebuii să faceţi click în vederea validării căsuţei poştale.

Atenţie - dacă în decurs de 14 zile de la înregistrarea domeniului căsuţa poştală nu este validată , domeniul înregistrat va deveni nefuncţional şi va rămâne nefuncţional până în momentul validării căsuţei.

Dacă aţi primit mail-ul de validare şi l-aţi sters sau nu l-aţi primit în decurs de 2 zile de la înregistrarea domeniului şi ştiţi că această este primă folosire a acestei căsuţe poştale pentru înregistrarea unui gTLD vă rugăm să ne contactaţi pentru retrimiterea mail-ului de validare.

 

Fiind vorba de două panouri de control diferite există o mulțime de diferențe pornind de la preț, interfața grafică și până la versiunile de aplicații folosite, configurările acestora și organizarea internă a fișierelor. Deși oferim ambele panouri la nivel de producție cPanel este un produs mai matur , mai stabil ca Webuzo și recomandăm achiziționarea acestuia unde este posibil. Webuzo este oferit gratuit putând fi și achiziționat deoarece în varianta gratuită funcționalitățile acestuia sunt limitate.

La nivel de utilizare diferența notabilă o reprezintă imposibilitatea de a crea mai multe conturi pe Webuzo. Aici va exista un singur cont principal iar toate domeniile adăugate vor funcționa de pe acesta, pe când cPanel permite crearea unui număr nelimitat de conturi distincte. Principiul de securitate al separării datelor nu este aplicat prin urmare pe Webuzo iar pentru clienții care doresc să revândă găzduire acest lucru este imposibil pe Webuzo în cazul în care se dorește și oferirea accesului spre un panou de control individual pentru fiecare client în parte.

 

 

Pentru a transfera un domeniu .ro de la registrarul actual către Hostico este nevoie de cheia de transfer între registrari.
Această cheie poate fi obținută accesând panoul de control ROTLD . Pentru vizualizarea descrierii întregii proceduri de transfer se poate accesa tutorial privind  Transfer Domeniu .ro .

După ce aveți cheia de transfer generată, va fi nevoie să plasați comandă de transfer din contul de client, descrierea acestei acțiuni fiind detaliată pe pagina  Plasare Comanda de Transfer .
Costul transferului implică reînnoirea domeniului .ro pe un an de zile.

 

Registrar-ul domeniului nu are nici o relevanță, domeniul poate fi indicat spre orice server respectiv găzduire. Corelarea găzduirii cu domeniul se face prin prin setarea NS-urilor (Nameservere-lor) furnizate de către Hostico pe domeniu în momentul achiziționării pachetului. Această operațiune este permisă sau ar trebui să fie permisă de toți furnizorii de servicii de înregistrare domenii .

 

Oferim trei tipuri de cupoane de reducere. Înainte de aplicarea acestora, trebuie să vă asiguraţi că îndepliniţi condiţiile cuponului ales. Puteţi vizualiza termenii şi condiţiile fiecărui cupon pe link-urile următoare:

Hosting Startup

Hosting Românesc

Hosting Studenţi

În vederea aplicării cupoanelor de reducere, se pot contacta membrii echipei Hostico sau se poate urmări tutorialul: Aplicare cupoane promoționale

 

 

 

 

După modificarea nameservere-lor timpul de propagare al acestora pe internet poate dura intre 2 și 24 de ore. Propagarea nu este un proces global concomitent deci în această perioadă e posibil ca din unele locații site-ul să fie accesibil iar din altele nu.

 

Da, aveți posibilitatea de a instala orice certificat SSL cu ajutorul panoului de control.

Dacă nu reușiți instalarea folosind funcționalitățile panoului de control, va trebui să ne trimiteți toate cheile certificatului într-un email către tehnic@hostico.ro . După ce am reușit instalarea certificatului, veți primi un email de confirmare.

 

Nu există costuri ascunse în spatele niciunuia dintre serviciile oferite. Toate costurile sunt furnizate pe site și sunt afișate în timpul efectuării comenzii .

 

Domeniile se înregistrează pe regula primul venit primul servit. Fiecare denumire de domeniu este unică pe extensia sa și prin urmare sunt șanse mari ca altcineva să se fi gândit la și să fi înregistrat denumirea dorită .

 

Cel mai simplu mod de a afla IP-ul (partajat sau dedicat) alocat unui site , este să folosim comanda "ping numedomeniu.tld", disponibilă pe majoritatea sistemelor de operare.
Ca exemplu,  în cazul sistemului de operare Windows, vom deschide aplicația Command Prompt.

În linia de comandă vom tasta comanda ping urmat de numele domeniu, după care vom apăsa tasta enter.

În exemplul nostru putem vedea că IP-ul aferent domeniului hostico.ro este 77.81.2.1.

IP-ul alocat contului de găzduire mai poate fi aflat în următoarele moduri :
- IP-urile alocate pot fi găsite în email-ul cu datele de administrare.
- folosind soluții online de interogare DNS.
- folosind diferite plugin-uri în browsere.

 

Un subdomeniu este o "adresă web" creată prin adăugarea unui prefix la un domeniu obișnuit. De exemplu sunt considerate subdomenii: forum.exemplu.ro , dev.exemplu.ro, magazin.exemplu.ro și așa mai departe. Un subdomeniu are propriul folder rădăcină și propriile fișiere, în consecință poate găzdui un site de sine stătător.

Un subdomeniu poate avea :
- înregistrări DNS.
- căsuțe de email cu denumirea sudomeniului.

În cazul panoului de control cPanel mai multe detalii despre adăugarea unui subdomeniu se pot găsi accesând articolul Adăugare subdomeniu în cPanel

 

O înregistrare DNS de tip CNAME (Canonical Name), are ca scop redirecționarea unui domeniu sau subdomeniu spre un alt domeniu sau subdomeniu.
De exemplu, dacă dorim ca subdomeniul www.exemplu.ro să redirecționeze spre exemplu.ro, vom putea adăuga în zona DNS înregistrarea www IN CNAME exemplu.ro .
Un alt exemplu întâlnit frecvent este redirecționarea subdomeniilor mail.exemplu.ro, imap.exemplu.ro ș.a.m.d spre numele de domeniu al server-ului de email.

 

Plățile sunt procesate manual de către departamentul comercial în ordinea recepționării acestora. Dacă fluxul de plăți este unul ridicat sau au apărut complicații privind plata în cauză, este posibil să intervină întârzieri între efectuarea plății de către client și emiterea facturii fiscale, respectiv activarea / reînnoirea serviciilor. În cele mai multe cazuri emiterea facturii fisale se face în câteva minute de la recepționarea plății.

În ultima / ultimele zile ale lunii facturile pentru plățile efectuate prin Card vor fi emise doar în prima zi lucrătoare din următoarea lună. Serviciile comandate / reînnoite vor fi însă procesate. Această întârziere are la bază motive contabile . În acest timp factura va apărea NEACHITATĂ, însă ulterior se va emite factura fiscală pe suma recepționată.

La plățile prin transfer bancar, este indicat să trimiteți dovada de plată la adresa plati@hostico.ro în cazul în care doriți activarea / prelungirea serviciilor în avans. Factura fiscală în acest caz va fi emisă doar în momentul în care s-a recepționat suma în contul bancar. Procesarea tranzacțiilor bancare poate dura între 2 - 24 ore (până la 48-72 în cazul tranzacțiilor bancare din străinătate) în funcție de banca emitentă.

 

 

Toate domeniile gTLD (.com, .net, .org)  au o perioadă de carantină de 40 zile de la orice modificare realizată pe domeniu (înregistrare, reînnoire, transfer, schimbare nameservere). În cazul în care s-a achitat un transfer de domeniu și această perioadă este în vigoare, se poate aștepta intervalul respectiv urmând ca transferul să fie realizat ulterior sau de suma achitată se poate activa/înregistra un alt serviciu respectiv domeniu .

 

Site-uri ale cliențiilor pot fi vizualizate citind secțiunea de păreri . Pentru exemple de site-uri cu aplicații/configurații specifice va trebui să ne contactați prin metodele puse la dispoziție pe pagina de contact.

 

Facturile pot fi vizualizate și descărcate oricând din interiorul contului de client. Pentru mai multe detalii se poate vizualiza tutorialul Verificarea facturilor

 

Nu impunem nici o limitare în această privință. Accesul la contul care conține datele site-ului este disponibil 24/7 .

 

Renunțarea la un serviciu se poate face fie din interiorul contului de client . Detaliile exacte ale acestui proces sunt descrise în tutorialul Anulare Servicii
Se mai poate face de asemenea prin trimiterea unei solicitări în această privință către echipa Hostico .

 

Taxa de răscumpărare este o sumă impusă de către registrar pentru domeniile care au intrat în carantină după depășirea datei scadente.

Se aplică pentru toate extensiile de domenii cu data scadentă depășită ?

Nu. Doar la unele domenii se aplică această taxă. Pentru a vizualiza domeniile care impun taxa de răscumpărare se poate consulta tabelul de pe pagina Termeni Domenii

După câte zile de la depășirea scadenței se aplică această taxă ?

Numărul de zile până la aplicarea taxei de răscumpărare variază în funcție de extensie. Pentru referințe vizualizați tabelul de la Termeni Domenii

Doresc să achit taxa de răscumpărare , cum procedez ?

Va trebui contactat departamentul comercial (pe unul dintre cele trei suporturi de relații clienți) pentru emiterea unei facturi proforme privind răscumpărarea domeniului în cauză.

Nu doresc să achit taxa de răscumpărare, însă doresc în continuare să dețin domeniul, există această posibilitate ?

În acest caz se poate aștepta până domeniul devine liber pe piață, și se înregistrează ca domeniu nou. Atenție! Clientul va trebui să țină sub observație denumirea de domeniu și data expirării pentru a plasa comandă de îndată ce acesta a devenit liber pe piață. Hostico nu iși asumă răspunderea în cazul în care domeniul este achizitionat de altă persoană sau entitate juridică.

 

În cazul întâmpinării unei erori în momentul efectuării plății cu cardul va trebui să luați legătura cu departamentul comercial pentru verificarea și rezolvarea situației. Există posibilitatea să fi intervenit o eroare la comunicarea cu procesatorul de plăți sau chiar ca procesatorul să nu accepte plata efectuată din motive de securitate iar în acest caz pentru rezolvarea situației trebuie să luăm legătura cu aceștia .

 

Folosim sisteme de operare GNU/Linux , CentOS fiind sistemul de operare preferat. Deținătorii de VPS-uri Unmanaged pot opta pentru diverse distribuții Linux cum ar fi : Debian, Ubuntu, Fedora, etc.

 

Pe serverele shared sunt disponibile versiunile  5.5, 5.6, 7.0, 7.1 și 7.2.

Pe VPS-uri sunt disponibile aceleași versiuni dar la cerere se pot furniza și altele mai vechi sau mai noi dacă acest lucru este posibil.

De obicei la scurt timp după ce o versiune PHP devine disponibilă aceasta este instalată pe servere și furnizată cliențiilor.

 

 

Prin efectuarea unui click pe butonul infoHost din componența descrierii pachetelor de găzduire web pot fi vizualizate diferitele componente folosite pentru configurarea serverelor.

 

Da, detalii despre programul de afiliere pot fi aflate accesând link-urile Afiliere și Termeni și condiții afiliere . Afilierea poate fi activată din contul de client la secțiunea "Afiliere" , un tutorial pe această temă fiind disponibil la adresa Tutorial Afiliere .

 

 

În momentul de față HTTP/2 este oferit pe pachetele de găzduire de tip Personal, Business, SEO, Resseler și pe VPS-urile cu cPanel/WHM. 
VPS-urile cu panou de control Webuzo nu oferă  momentan acest protocol. Pentru a beneficia de avantajele HTTP/2 este nevoie ca site-ul deținut să fie accesat prin varianta securizată (HTTPS).

Mai multe detalii legate de acest protocol se pot găsi accesând link-ul Update Iunie

 

Se poate transmite oricând o solicitare de resetare respectiv retrimitere a acestor informații. Ulterior solicitării informațiile vor fi retrimise pe căsuța de mail folosită pentru crearea contului de client.

 

O dată adăugat pe pachetul de găzduire, un domeniu de tip alias sau domeniu parcat, va încărca același conținut ca domeniul pe care a fost adăugat. În concluzie, la accesarea unui domeniu alias, se va încărca domeniul principal al găzduirii unde alias-ul a fost adăugat .

Un domeniu de tip alias mai poate fi redirecționat și spre un alt IP (al unui alt server), prin editarea zonei DNS. Asta în cazul în care dorim ca alias-ul să încarce site-ul de pe un alt server.

Un domeniu alias poate avea:
- propria zonă DNS.
- înregistrări DNS proprii.
- căsuțe de email cu numele alias-ului.

În cazul panoului de control cPanel mai multe detalii despre adăugarea unui domeniu parcat pot fi aflate accesând Adăugare domeniu parcat / alias

 

 

 

Fiecare pachet de găzduire vine cu un domeniu principal atașat acestuia. De regulă acesta se alege în timpul plasării comenzii.
Dacă se dorește schimbarea domeniul principal, în această privință trebuie trimisă o solicitare către tehnic@hostico.ro fie direct prin mail fie prin deschiderea unui tichet din contul de client. Mesajul va conține:
- denumirea domeniului principal actual cât și denumirea noului domeniu care se dorește a fi setat ca principal
- specificarea nevoii de păstrare a informațiilor existente pe domeniul actual (site, mail-uri,baze de date) sau ștergerea completă a acestora .

Înainte de a solicita această modificare trebuie avute în vedere următoarele :
- noul domeniu principal va trebui să aibă setate nameserverele Hostico .
- este recomandată realizarea unui backup integral al datelor. Acest lucru se poate face cel mai simplu accesând cPanel -> Backup -> Download a Full Website Backup.
- în cazul în care noul domeniu va fi setat peste fișierele domeniului actual e posibil ca acesta să nu încarce corect site-ul pe noua denumire. Asta în cazul în care ați ales varianta păstrării fișierelor pe găzduire.  Ca totul să devină funcțional este nevoie de actualizarea link-urilor inițiale  din fișiere si bazele de date cu denumirea noului domeniu. Acest lucru se poate face din interfața de administrare a aplicației/site-ului deținut și/sau direct prin editarea fișierelor si a bazei de date.

 

Facturile pot fi achitate online din contul de client  , detalii în această privință putând fi aflate din tutorialele : Verificarea facturilor respectiv Prezentarea modalităților de plată sau prin transfer bancar pe baza datelor cuprinse în factura profomă de achitat.

 

 

În cazul în care se dorește contactarea unui manager / superior acest lucru poate fi solicitat prin mail respectiv telefonic pe datele puse la dispoziție pe pagina de contact. specificându-se motivul pentru care se dorește această discuție.

 

Locația sediului este prezentată pe pagina de  Contact.

 

SEO (Search Engine Optimization) este un proces de optimizare a site-ului web pentru motoarele de căutare. În principiu cu cât optimizarea este mai bună cu atât site-ul va fi mai bine poziționat în rezultatele motoarele de căutare. De la această poziționare favorabilă numărul vizitatoriilor pe site va crește. SEO-ul poate fi țintit asupra diferitelor tipuri de căutări (video, foto, text) și poate fi concentrat pe anumite subiecte și elemente în funcție de rezultatele dorite.

 

 

 

 

 

 

Momentan oferim găzduire doar pe servere cu sisteme de operare GNU/Linux .

 

Numărul de vizitatori al site-ului și diverse statistici, se pot obține prin diferite variante. Hostico oferă multiple module care colectează date despre numărul de vizitatori și trafic.
În cazul panoului de control cPanel, se pot accesa modulele: Visitors, Raw Access sau AWStats, prezente în secțiunea Metrics.
În cazul  panoului de control Webuzo, se poate accesa modulul AWStats, prezent în secțiunea Server Utilities.

Alternativ, se pot folosi diferite plugin-uri sau module ale aplicațiilor folosite, pentru colectarea informațiilor legate de vizitatori și trafic.
De asemenea este posibilă și activarea unor elemente externe de statistică cum ar fi Google Analytics.

 

Domeniul addon este un domeniu adițional, de unde și denumirea, complet funcțional care poate fi adăugat unei găzduiri din interiorul panoului de control al acesteia.  Este folosit pentru găzduirea mai multor domenii pe un singur cont de găzduire reprezentând un website nou, de sine stătător aflat într-un director separat pe cont.

De ce am nevoie de un domeniu addon ?

Dacă se dorește crearea unui alt site decât cel deținut deja iar contul de găzduire permite adăugarea unui domeniu addon atunci aceasta poate fi cea mai optimă soluție. Domeniul addon este adăugat din panoul de control existent și indică către un subdirector în cadrul găzduirii. Acest lucru înseamnă că nu este nevoie de un pachet de găzduire adițional.

Cum intru în posesia domeniului addon ?

Fiecare domeniu trebuie înregistrat înainte de a fi posibilă folosirea acestuia. Domeniile noi pot fi înregistrate la adresa: Înregistrare domeniu


Nu doresc să înregistrez un domeniu nou, pot avea domenii addon ?

Dacă nu se dorește înregistrarea unui domeniu nou, se poate lua în considerare crearea unui subdomeniu pe domeniul deținut deja. Pentru referințe privind această procedură puteți accesa tutorialul: Adăugare Subdomeniu

Câte domenii addon pot adăuga pe găzduirea deținută ?

Fiecare găzduire permite adăugarea unui număr de domenii addon prestabilit, în limita resurselor pachetului (ram, spațiu, procesor etc.). Pentru a vedea câte domenii addon suportă găzduirea deținută va trebui să accesați pagina cu informațiile pachetului:


Am achiziționat un domeniu nou, cum îl adaug ca și domeniu addon de găzduirea deținută ?

Pentru modalitatea de adăugare a unui domeniu addon puteți consulta următoarele tutoriale :

 

Shared hosting sau găzduire partajată înseamnă că pachetul de găzduire comandat se află pe un server cu mai multe conturi de găzduire, conturi care folosesc fiecare resursele aceluiași server. Fiecărui cont de pe server îi este alocată o cantitate predefinită de resurse, cum ar fi: lățimea de bandă, memoria RAM,  spațiul pe disc, numărul de proesoare ș.a.m.d. Tehnicienii Hostico gestionează aceste servere partajate, ceea ce înseamnă că singura responsabilitate a clientului este administrarea site-ului web deținut.

Găzduirea partajată  / hosting-ul shared este opțiunea ideală pentru oricine caută o soluție de găzduire simplă, accesibilă și ușor de gestionat. Găzduirea partajată se potrivește de regulă pentru bloguri, site-uri de afaceri mici și mijlocii și site-uri personale.

 

Modalitățile de plată existente pot fi vizualizate accesând pagina  Modalități plată

Pe viitor veți oferi și alte modalități de plată (Paysafe, Skrill etc.)?

Dacă cererea pentru de o modalitate de plată este ridicată vom lua în considerare implementarea acesteia.

 

Transferul unui domeniu implică generarea unei cod de transfer (poate avea denumire diferită în funcție de website: cheie de transfer, cod EPP, Authorization key/code, domain secret etc.). Această cheie poate fi generată direct din panoul de administrare al domeniului sau prin contactarea furnizorului inițial al înregistrării domeniului.

În momentul în care ați plasat comandă de transfer către Hostico conform  Tutorial transfer domeniu trebuie să vă asigurați că ați dezactivat protecția Anti Furt (Theft Protection / Domain Lock / Registrar Lock) și WHOIS / ID Protection la registrar-ul actual, în caz contrar transferul nefiind posibil.

 

 


Pachetele de găzduire partajate (shared) sunt standard, nu pot fi personalizate. Furniză, însă planuri personalizate VPS, în această privință fiind creat configuratorul de pe pagina cu ofertele VPS

 

După finalizarea unei comenzi factura proformă este emisă în mod automat pentru serviciile comandate pe datele furnizate .
În vederea reînnoirii serviciilor deja active sistemul de facturare va emite factura proformă cu 2 săptămâni înainte de data scadentă a serviciului la care se referă.

 

Se poate obține o stornare a sumelor achitate în condițiile prezentate pe pagina Termeni și Condiții , capitolul 4. Financiar , secțiunea Returnarea Baniilor

 

 

Da, oferim asistență telefonică, prin chat interactiv, pe mail sau prin intermediul tichetelor.  Datele de contact și programul departamentelor de asistență  pot fi vizualize pe pagina de Contact

Ne propunem să oferim răspunsuri la 99% din întrebări prin paginile de Tutoriale respectiv Întrebări Frecvente care permit posibila găsire instantanee a unei soluții respectiv a unui răspuns privind solicitările avute dar în cazul în care nu se reușește identificarea unui răspuns favorabil desigur se poate apela la asistența oferită .

 

 

În momentul de față nu oferim posibilitatea alimentării contului de client. Se poate cere totuși achitarea în avans a serviciilor dacă se dorește.

 

Nu este neapărată nevoie de achiziționarea unui pachet separat pentru fiecare domeniu în parte. Fiecărui pachet de găzduire se poate aloca un număr de domenii, descriere disponibilă pe pachetele de găzduire cu denumirea "Domenii Găzduite".  Un aspect care trebuie luat însă în considerare în găzduirea mai multor domenii pe un singur pachet este nivelul de resurse consumat. Conform Resurse Găzduire fiecare pachet are propriile resurse alocate iar pentru o bună funcționare trebuie să vă asigurați că domeniile adăugate se vor încadra în resursele respective. 

 

Da, se acceptă clienți  de oriunde cu condiția ca aceștia să furnizeze date corecte de contact.

Categorii de clienți care pot achiziționa servicii Hostico care nu sunt pe teritoriul României în momentul achiziției/efectuări plătii

  • Persoane fizice (din spațiul UE) se va aplica cota TVA în funcție de  țara în care se folosesc serviciile achiziționate.
  • Persoane fizice (din afara UE)  nu se va mai aplica cota TVA (Neimpozabil în România).
  • Persoane juridice (din spațiul UE) nu se va aplica cota TVA pe factură (taxare inversă) cu condiția ca societatea să fie înregistrată în VIES în momentul efectuării plăți  (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/)
  • Persoane juridice (din afara Europei) nu se va aplica cota TVA (Neimpozabil în România).

Notă : Persoanelor externe indiferent dacă sunt fizice sau juridice e posibil să li se solicite copii ale unor documente

 

Locația serverelor Hostico poate fi vizualizată accesând pagina  : Data Center

 

În momentul în care se vizitează un website, la o primă vedere ar părea că numărul de procese care se execută este unul mare. În realitate sunt dpar trei aspecte diferite ale site-ului care sunt interconectate:

- Denumirea domeniului

- Găzduirea

- Website-ul

Ce înțelegem prin “domeniu”?

Este o adresă pe care vizitatorii o introduc în motorul de căutare (exemplu Hostico.ro) sau în bara de adrese. Această adresă îi comunică motorului de căutare pe care server de găzduire să caute fișierele site-ului în scopul de a le încărca. Denumirea de domeniu trebuie achiziționată și îndreptată către o găzduire web (prin setarea name serverelor), pentru a avea un scop util. În caz contrar achiziționarea domeniului nu servește nici un scop particular. Spre exemplu, la pachetul Personal Maxi, este posibilă adăugarea de 3 site-uri/domenii, însă nu înseamnă ca în momentul achiziționării pachetului se primesc și 3 denumiri de domenii gratuite. Acestea trebuie achiziționate separat. Odată îndreptat (legat) de o găzduire, se pot crea subdomenii pentru domeniul respectiv, ca de exemplu forum.domeniu.ro sau blog.domeniu.ro. Numărul subdomeniilor care pot fi create este nelimitat. Domeniile pot fi îndreptate spre orice găzduire, fiind posibilă administrarea lor din panourile de control.

Ce înțelegem prin termenul “găzduire”?

O găzduire reprezintă un abonament pentru un spațiu pe un server, care este păstrat mereu online, cu scopul de a livra conținutul chiar și când utilizatorul nu este accesibil. Este posibil ca acest server să ruleze pe un calculator local, totuși serviciile ar fi active doar atâta timp cât calculatorul ar fi pornit și nu ar exista fluctuații de funcționare ale rețelei. În plus, pe lângă viteza de procesare și timpul de funcționare ridicat, găzduirea include spațiu de stocare pe care pot fi urcate site-uri întregi sau diferite fișiere individuale, acestea fiind afișate vizitatorilor în momentul accesării domeniului. Este posibilă schimbarea fișierelor de pe planul de găzduire, pentru a afișa diferite website-uri, sau se pot îndrepta diferite domenii pe găzduire pentru a afișa website-uri stocate pentru acest scop.

Ce reprezintă “website-ul”?

Website-ul este o colecție de fișiere (posibil și baze de date), care sunt prezentate utilizatorului în momentul în care acesta vizitează un domeniu legat de o găzduire. În funcție de configurarea website-ului și a cerințelor acestuia (din punct de vedere al spațiului, consumului de resurse) i se vor potrivi unul sau mai multe pachete de găzduire..

 

Nu toate extensiile oferă posibilitatea ștergerii domeniului, acestea fiind șterse automat la o anumită perioadă de la expirarea acestora, perioadă care variază în funcție de extensie.  Se poate totuși contacta departamentul comercial dacaă se dorește conform paginii de contact

 

Taxa de mentenanță este un nume mai sofisticat pentru taxa de reînnoire a domeniului.

În trecut domeniile .ro puteau fi achiziționate prin achitarea unei singure taxe care oferea domeniului o perioadă de funcționare nedeterminată. Noile reglementări ROTLD  (intrate în vigoare la 01.03.2018) au modificat acest mod de funcționare iar domeniile respective vor trebui reînnoite respectiv înregistrate pe o perioadă determinată încadrată între 1 - 10 ani.  O dată cu finalizarea acestei perioade de înregistrare domeniul va trebui din nou achitat pentru a îi asigura funcționarea. În cazul în care primiți un asemenea mesaj va trebui să verificați unde este înregistrat domeniul pentru care primiți acest mesaj și să va asigurați  din timp că aveți posibilitatea de reînnoire respectiv transfer a acestuia spre alt registrar. În cazul domeniilor .ro înregistrate sau transferate la Hostico la fel ca pentru celelalte servicii factura de reînnoire va fi emisă cu două săptămâni înainte de data scadentă.

În cazul în care doriți transferul domeniului .ro spre Hostico - pașii de urmat sunt detaliați în tutorialul Transfer domeniu .ro

Mai multe informații privind noile reglementări ROTLD puteți citi pe link-ul: Mentenanță anuală ROTLD

 

În funcție de browser-ul folosit sau de versiunea acestuia, la accesarea site-ului puteți întâmpina una din erorile: "Hmm. We’re having trouble finding that site.",  "This site can’t be reached" , ERR_NAME_NOT_RESOLVED  ,etc. 

Cauzele acestor erori pot fi următoarele :
- domeniul accesat a expirat.
- domeniul accesat nu este înregistrat. Pentru ca site-ul să fie accesibil , este nevoie să înregistrați domeniul.
- nameservere greșite setate pe domeniu.
- a avut loc o schimbare de IP a pachetului de găzduire. În acest caz va trebui să asteptați o propagare completă a noului IP (poate dura câteva ore).
- a avut loc o modificare în zona DNS. Și în acest caz s-ar putea să dureze câteva ore până totul va deveni funcțional.
- o problemă locală a browser-ului și/sau a dispozitivului de pe care se încearcă accesarea . Pentru remediere se poate încerca golirea completă (inclusiv cookies) a cache-ului browser-ului, DNS flush , resetarea dispozitivului și a router-ului.
- firewall-ul sau antivirusul dispozitivului de pe care se încearcă accesarea blocheaza accesul la site. Se poate încerca oprirea temporară a acestor servicii, pentru verificare.
- posibil blocaj in firewall-ul server-ului de găzduire. Pentru a verifica acest lucru, va trebui contactat suportul tehnic în vederea verificării situației.

 

Conform ofertei în vigoare domeniul gratuit se primește doar în primul an de achiziționare. La următoarea scadență se va aplică tariful ecvhialent reînnoirii domeniului.

 

 

Nu oferim servicii destinate minorilor. Pentru mai multe detalii se poate consulta Politica de Confidențialitate , mai exact secțiunea 9. Prevederi speciale legate de minori

 

La toate pachetele de găzduire de tip shared (Personal, Business, SEO, Reseller) panoul de control oferit este cPanel.

În cazul VPS-urilor se poate opta momentan pentru cPanel sau Webuzo.

 

Modificarea nameservere-lor unui domeniu poate fi realizată din contul de client conform tutorialului Setare Nameservere din contul de client. La domeniile .ro nameservere-le mai pot fi schimbate și din panoul de control ROTLD conform tutorialului : Schimbare Nameservere ROTLD.

În cazul în care întâmpinați dificultăți privind modificarea nameservere-lor, puteți apela la suportul online pentru soluționarea situației.

 

În momentul de față nici un registrar cu care colaborăm nu permite înregistrarea sau reînnoirea domeniilor pe o perioadă nedeterminată. Perioadele minime și maxime de înregistrare sunt afișate pe pagina Termeni Domenii.

 

Dacă un client optează pentru administrarea proprie a VPS-ului, singurul serviciu obținut din partea Hostico va fi punerea la dispoziție a unei conexiuni SSH cu drept de root către VPS-ul comandat.  Această variantă nu include serviciile menționate pe pagina Secured

Administrarea unui VPS de către Hostico presupune instalarea sistemului de operare (Centos 7), instalarea unui panou de administrare (unul din cele alese de către client din cele oferite de Hostico), instalarea de scripturi de optimizare și monitorizare ,  suport tehnic si monitorizarea serviciilor 24/7. În cazul acestui tip de administrare, clientul nu va primi acces SSH la nivel de root și va avea acces la linia de comandă doar dacă va face o cerere în acest sens și doar la nivel de utilizator fără drepturi speciale. Această variantă include serviciile menționate pe pagina  Secured .

 

HSTS (HTTP Strict Transport Security) este un mecanism de securitate web care ajută la protejarea site-urilor împotriva atacurilor de tip "downgrade protocol" și "cookie hijacking". Prin utilizarea HSTS serverul web declară browser-erelor web că pe site-urile unde acest mecanism este activat conexiunea trebuie să aibă loc doar prin HTTPS și niciodată prin HTTP, cererile făcute prin HTTP fiind ignorate. Deoarece la prima conectare a unui client web către un site acesta nu știe încă dacă conexiunea va avea loc prin HTTP sau HTTPS și așteaptă instrucțiuni din partea serverului web există încă posibilitatea unei interceptări a comunicațiilor. Pentru a elimina și acest risc , după activarea HSTS domeniul poate fi inclus în lista de "pre-încărcare" web . Astfel numele domeniului va fi introdus în browser-ul web ca funcționând doar pe HTTPS . Atenție însă , după introducere site-ul nu va mai funcționa pe HTTP ci doar pe HTTPS.

Mai multe detalii privind listele de "pre-încărcare" și adăugarea respectiv înlăturarea unui domeniu din aceste liste pot fi citite accesând : https://hstspreload.org/

Exemplu de implementare HSTS în fișierul .htaccess al serverului web Apache :

Header always set Strict-Transport-Security "max-age=31536000; includeSubDomains; preload"

 

 

Ce este FTP?  FTP este un acronim pentru  File Transfer Protocol.  Un client FTP ajută la administrarea fișierelor, încărcarea acestora și descărcarea lor. 

Dacă nu sunteți familiarizat cu utilizarea unui client FTP puteți vizualiza tutorialul Utilizare FTP

 

Perioada de grație a unui domeniu este reprezentată de numărul de zile după expirarea domeniului în care domeniul poate fi reînnoit fără să fie implicată nici o taxă suplimentară. Această perioadă variază în funcție de extensie și registrar. Mai multe informații legate de perioada de grație se pot afla accesând pagina  Termeni Domenii

 

Nameservere-le sunt echipamente pe care rulează servere DNS. Acestea au rolul de a face legătura între denumirea unui domeniu și IP-ul echipamentului care furnizează servicii acelui domeniu (mail,web,ftp, etc) . Fără setarea unor nameservere corecte pe domeniu acesta nu va putea indica spre echipamentul unde îi sunt găzduite fișierele, mail-urile , etc.

 

Domeniile nu pot fi rezervate. Acestea sunt înregistrate doar după recepționarea plății și îndeplinirea tuturor condițiilor aferente extensiei domeniului. Pentru mai multe detalii privind condițiile respectiv etapele înregistrării unui domeniu se poate consulta pagina  Termeni Domenii .

 

Această problemă este cel mai des cauzată de acceleratorul PHP OPcache.
OPcache îmbunătățește performanța PHP prin stocarea bytecode-ului (cod PHP compilat) în memorie , eliminând astfel nevoia ca PHP să încarce și să parseze scripturile pentru fiecare cerere.  Modificările aduse scripturilor PHP sunt reîmprospătate în memorie în funcție de valoarea directivei PHP opcache.revalidate_freq. Din această cauză s-ar putea să existe o întârziere până ce modificările aduse site-ului sunt vizibile.

OPcache poate fi dezactivat accesând cPanel -> Select PHP Version -> Switch to PHP options -> setăm directiva opcache.enable pe Off.
Tutoriale legate de modificarea directivelor PHP se pot găsi urmând link-urile de mai jos
Pentru găzduiri de tip shared
Pentru găzduiri de tip VPS

OPcache îmbunătățește viteza de execuție a scripturilor PHP, de aceea este recomandat să fie oprit doar pe perioada dezvoltării site-ului/aplicației.

Alte cauze pentru care s-ar putea ca modificările aduse site-ului să nu fie vizibile :
- cache în browser-ul de pe care se accesează site-ul
- cache al aplicației folosite. Majoritatea CMS-urilor (Wordpress, Joomla, Prestasop, etc), au o formă de caching. În general, aceste cache-uri pot fi golite din partea de administrare a aplicației.

 

Nu oferim servicii pentru domain drop catching sau domain sniping.

 

Un domeniu expirat devine inactiv din punct de vedere DNS. Pentru a putea fi din nou accesibil acesta are nevoie de timp pentru propagare la fel ca în momentul înregistrării inițiale a acestuia.

 

Internet Protocol versiunea 6 (IPv6) este cea mai recentă versiune a Internet Protocol (IP). IPv6 este destinat să înlocuiască IPv4.
Hostico oferă IPV6 pe toate pachetele de găzduire, mai puțin VPS-urile cu panoul de control Webuzo. În momentul de față acest panou nu oferă suport nativ pentru IPV6.
Adresele IPV6 sunt activate implicit pe pachetele de găzduire și se alocă automat, fără a fi nevoie ca dumneavoastra să mai faceți vreo setare suplimentară.

Mai multe detalii legate de IPV6 și implementarea acestuia se pot găsi la adresa IPv6

 

Contul poate fi suspendat din următoarele motive :

    - Neplata facturii înainte de data scadentă, a se vedea Termeni și Condiții capitolul 4. Financiar , secțiunea Amânare/Suspendare/Reactivare
    - Încălcarea politicii acceptabile de Utilizare Resurse
    - Încălcarea Termenilor și Condițiilor  , capitolul 10. Politica de conținut , respectiv capitolul 11. Politica de utilizare


Pașii necesari reactivării diferă în funcție de motivul suspendării :

Neachitarea facturii :
- În cazul în care factura este recentă prin simpla achitare a acesteia contul va fi reactivat. Dacă plata este efectuată prin transfer bancar e nevoie să se trimită o copie a OP-ului pe office@hostico.ro .
- În cazul în care serviciul este suspendat de peste 60 de zile e posibil ca datele aferente găzduirii să nu mai existe , va trebui să ne contactați în această privință

În cazul  încălcării Termeniilor și Condițiilor va trebui să luați legătura cu echipa Hostico în vederea rezolvării situației


În momentul suspendării contului se trimite un mail automat cu motivul suspendării .

 

Conform paginii Termeni Domenii este posibil ca pentru recuperarea domeniului să fie necesară achitarea unei taxe . În cazul în care nu se dorește achitarea acestei taxe o altă variantă ar fi așteptarea ștergerii domeniului și reînregistrarea acestuia ulterioară. Este însă strict datoria deținătorului domeniului să țină sub observație starea domeniului și să îl comande în momentul ștergerii acestuia.

Neachitarea taxei aferente recuperării domeniului este însă neindicată deoarece în multe dintre cazuri, domeniile gTLD (.com, .net, .org) sunt achiziționate ulterior în mod automat de alte socieăți și repuse spre vânzare la tarife mai mari.

 

Înainte de toate trebuie să verificați dacă intr-adevăr este același serviciu taxat pe ambele facturi sau de două ori pe aceeași factură. Deseori se produce o confuzie între pachetul de găzduire (spațiul) și domeniu (denumirea). Pot există două servicii diferite pe aceași denumire, iar din acest motiv în cazul în care data scadentă a găzduirii diferă de data scadentă a domeniului se vor emite două facturi proforme individuale. În cazul în care data scadentă este aceeași pentru ambele servicii se va emite o singură proformă.

Se poate întâmpla însă ca pentru un serviciu să se emită două proforme. Asta este fie pentru că acel serviciu a fost comandat de două ori fie pentru că s-a solicitat achitarea în avans a serviciului , plata pe proforma emisă nu a fost efectuată iar sistemul de facturare a generat automat încă o proformă conform datei scadente inițiale a serviciului.
În acest caz este suficientă achitarea a doar uneia dintre proforme și contactarea departamentului comercial în vederea anulării celeilalte.

 

Domain drop catching sau domain sniping se referă la procesul de înregistrare al unui domeniu  imediat după expirarea sau facerea disponibilă pentru înregistrare a domeniului în cauză.

 

Domeniile sunt înregistrate pe datele furnizate în momentul efectuării comenzii. Pe un cont de client pot exista mai multe contacte secundare, ale căror adăugare este explicată aici : Adăugare contact secundar , iar oricare dintre aceste contacte secundare și bineînțeles datele principale aflate în contul de client pot fi folosite pentru înregistrarea unui domeniu. Selectarea datelor dorite se va face înainte de finalizarea comenzii înregistrării domeniului.

 

Pachetele de găzduire pot fi comercializate după bunul plac. Nu impunem limitări în această privință și nu există prevederi privind prețul la care poate fi revândut un pachet de găzduire achiziționat prin Hostico. Fiecare persoană sau societate comercială își stabilește propriul tarif. Recomandăm însă achiziționarea unui pachet de Reseller pentru o mai bună organizare a conturilor în cazul în care se dorește demararea unei afaceri din revânzarea pachetelor de găzduire

 

Ca să aflăm informații despre directivele  și modulele PHP încărcate , putem să ne folosim de funcția phpinfo().
Vom introduce această funcție într-un script PHP cu ajutorul File Manager al panoului de control sau prin FTP.

  • Ca exemplu, în cPanel, vom face click pe File Manager.
  • Vom selecta folder-ul rădăcină al domeniului prin care dorim să accesăm informațiile, după care vom face click pe +File din stânga sus.

  • Vom da un nume fișierului și vom face click pe Create New File.

  • Click dreapta pe fișier după care edit.
  • Se vor insera liniile de mai jos, după care vom face click pe butonul Save Changes din dreapta sus.
  • După salvare vom accesa domeniul.tld/denumire_script.php. Se vor încărca informații despre setările, directivele si modulele PHP încărcate ale găzduirii.
 

Dacă se dorește achitarea parțială a unei facturi respectiv a doar câtorva servicii de pe aceasta va fi necesar să contactați echipa comercială Hostico în vederea modificării facturii respectiv eliminării serviciilor nedorite.

 

Listarea IP-ului în blacklist poate avea efecte negative pentru domeniul găzduit în special pe partea trimiterii de e-mail. Serverele unor destinatari vor respinge e-mail-urile trimise pe baza IP-ului de pe care vin, acesta având o reputație proastă cel mai probabil datorită emiterii de mesaje de tip spam de pe acel IP.  Se poate verifica dacă IP-ul alocat contului de găzduire este listat în blacklist accesând https://iblacklist.ro/.

În cazul în care IP-ul este regăsit în unul din blacklist-uri se poate apela la suportul tehnic Hostico.

 

La majoritatea domeniilor gTLD (.com, .net, .org, etc.) este necesară o perioadă de 5-10 zile pentru finalizarea procedurii de transfer. În acest interval registrul verifică și aprobă detaliile transferului, ea neputând fi evitată.

În cazul în care în acest interval apare vreo eroare sau transferul este blocat clientul va fi înștiințat .

 

Pentru majoritatea extensiilor numele de domeniu trebuie fie alcătuit din minim 3 caractere și maxim 63. Caracterele utilizate trebuie facă parte din alfabetul latin (Aa-Zz ) și numere arabe (0-9), dar în același timp se poate folosi și caracterul " - ". Un nume de domeniu nu poate înceapă sau fie finalizat cu " - " însă cifrele (0-9) pot fie și la începutul numelui de domeniu cât și la sfârșitul acestuia.  Anumite extensii de domenii permit de asemenea folosirea diacriticelor anumitor limbi.

Pentru informații suplimentare privind domeniile, puteți consulta pagina Termeni Domenii

 

 

Este foarte posibil ca IP-ul de pe care încercați să accesați serviciile să fie blocat în firewall-ul serverului. Această blocare vine ca urmare a unor autentificări greșite pe serviciile furnizate (mail,ftp,cpanel,etc) . În vederea verificării blocării IP-ului și implicit deblocării acestuia va trebui să contactați departamentul tehnic Hostico.

 

Alocarea unui IP dedicat se poate face în orice moment. Cu toate acestea, pentru domeniile deja active este recomandat ca alocarea să aibă loc pe parcursul nopții, deorece schimbarea IP-ului implică și o propagare a noului IP alocat proces pe a cărui durată pot exista momente de nefuncționalitate a domeniului.

 

Mesajul de eroare Your connection is not secure sau Your connection is not private, afișat de browser în momentul accesării site-ului este cauzată de lipsa unui certificat SSL  instalat pe găzduire sau de faptul că certificatul SSL a expirat .

Acest mesaj nu înseamnă că site-ul este căzut sau indisponibil. Acesta poate fi accesat în continuare apăsând pe butonul Advanced , apoi pe Proceed to domeniu.tld (unsafe).

În cazul în care aveți un certificat SSL achiziționat, va trebui să îl reînnoiți, ca site-ul să fie funcțional.
Dacă folosiți certificate SSL oferite gratuit, în mod normal, nu ar trebui să existe probleme, deoarece acest tip de certificat se reînoiește automat .Pot apărea probleme în momentul în care blocați accesul la fișiere de tip .txt din .htaccess. Acest tip de fișier trebuie să fie accesibil, deoarece este folosit pentru validarea și emiterea certificatului. Mai pot exista probleme la reînoirea automată când aveți reguli de rewrite în .htaccess care nu permit accesarea directă a fișierelor. Dacă nici după verificarea .htaccess, certificatul nu se reînoiește (poate dura câteva ore), vă rugăm să apelați la suportul tehnic pentru verificări amănunțite.

 

 

Dacă parola de autentificare nu a fost modificată atunci datele de logare în panoul de control pot fi recuperate accesând mail-ul primit în momentul în care s-a activat găzduirea. Dacă acel mail a fost șters din căsuța persoanală, de la secțiunea "Istoric Mesaje" din contul de client pot fi vizualizate toate mesajele inclusiv mail-ul care conține datele respective. În cazul în care parola a fost modificată va trebui să contactați departamentul comercial în vederea resetării și retrimiterii parolei.

 

Activarea debug în WordPress se face prin editarea fișierului wp-config.php al aplicației , mai exact modificând  linia "define('WP_DEBUG', false);" în "define('WP_DEBUG', true);"., atenție însă = fișierul editat trebuie să aparțină aplicației WordPress pentru care dorim activarea debug-ului . Editarea se poate face prin File Manager-ul pus la dispoziție de panoul de control sau printr-un client FTP.

 

Codul EPP cunoscut și sub denumirea de "Cheie de transfer", "Cheie de autorizație" "Domain secret", "Transfer Key", "Transfer Code" este un șir de caractere alfanumerice care furnizează un nivel sporit de securitate privind administrarea domeniilor. Codul este unic fiecărui domeniu și este folosit în momentul în care se dorește transferul domeniului de la un registrar la altul.

 

Pot exista cazuri în care la listarea  fișierelor prin File Manager din cPanel, să nu apară fișierul .htaccess sau alte fișiere ascunse/"hidden" (cu punct in față).
Problema este cel mai des cauzată de faptul că opțiunea Show Hidden Files (dotfiles) al File Manager este debifată.

  • Pentru a activa listarea fișierelor ascunse vom face click pe butonul Settings din dreapta sus al interfeței File Manager.

  • În fereastra care va apărea ne vom asigura că opțiunea Show Hidden Files (dotfiles) este bifată, după care vom face click pe butonul Save.

  • După salvare, toate fișierele ascunse, inclusiv .htaccess, vor deveni vizibile și se vor putea edita.
 

Subdomeniul de tip wildcard vă permite să indicați toate subdomeniile inexistente într-un anumit folder de pe găzduire.Asta înseamnă că la accesarea de pe un browser al unui subdomeniu care nu a fost creat în cPanel, site-ul va încărca fișierele din folder-ul setat pentru subdomeniul wildcard. Procesul de adăugare a unui subdomeniu wildcard nu este diferit de adaăugarea unui subdomeniu oricare, proces detaliat în tutorialul Adăugare subdomeniu cPanel  , singura diferență fiind că la numele subdomeniului vom folosi semnul * (asterisc) .

 

O parolă puternică trebuie conțină cel puțin câte un caracter din fiecare set și anume : cifre, litere (mari și mici), caractere speciale (semne matematice, de punctuație, etc)

Un exemplu de parolă care îndeplinește condițiile menționate mai sus ar avea următoarea formă: DGr5=pt#*+Uk_Z@j .

De asemenea lungimea parolei trebuie luată în considerare în vederea generării unei parole sigure.

 

VPS-urile Unmanaged (administrate de către client),  vin cu access SSH pe utilizatorul root.
Datele de conectare implicite sunt:

User: root
Password: Se poate găsi in email-ul cu datele de administrare
Port: 22

Conectarea se poate face printr-un client SSH cum ar fi Putty folosind datele de mai sus.
Din motive de securitate este recomandat ca administratorul VPS-ului Unmanaged să schimbe portul SSH  și să folosească chei SSH pentru conectare.

 

Un tutorial privind regenerarea parolei contului de client poate fi accest la adresa :  Regenerare parolă cont client

 

Pot exista cazuri în care la listarea  fișierelor printr-un client FTP cum ar fi FileZilla, să nu apară fișierul .htaccess sau alte fișiere ascunse/"hidden" (cu punct in față).
Problema este cel mai des cauzată de faptul că setările clientului FTP nu permit vizualizarea acestui tip de fișier.

  • Pentru a activa listarea fișierelor ascunse vom face click pe Servers de pe bara de opțiuni al FileZilla, după care vom bifa opțiunea Force Showing Hidden Files.

  • Dacă vom primi un mesaj de avertizare din partea aplicației, vom face click pe butonul ok.
  • După salvare, toate fișierele ascunse, inclusiv .htaccess, vor deveni vizibile și se vor putea edita.
 

Pe un cont de reseller se pot crea (găzdui) un număr nelimitat de conturi cPanel individuale. Singura limitare va fi impusă de spațiul total alocat reseller-ului. În consecință, se pot crea oricâte conturi atât timp cât totalitatea spațului lor ocupat pe server nu va depăși spațul alocat contului de reseller.

 

Dacă doriți să resetați contul cPanel deținut și să ștergeți toate informațiile prezente pe găzduire, va trebui să trimiteți un email către tehnic@hostico.ro în care să solicitați acest lucru. Totodată va trebui să aveți în vedere următoarele aspecte:
- toate informațiile de pe găzduire vor fi șterse : baze de date, fișiere, email-uri, cronjobs, redirecturi, setări personalizate și așa mai departe.
- contul cPanel va reveni la starea inițială așa cum a fost în momentul activării pachetului de găzduire.

 

Composer nu este oferit în mod implicit dar poate fi instalat dacă o solicitare în acest sens este făcută către tehnic@hostico.ro .

 

Această funcție este activată implicit pe toate pachetele de găzduire.

În cazul găzduirilor cu cPanel funcția poate fi activată sau dezactivată urmărind tutorialul:
Activarea sau dezactivarea funcțiilor PHP cu ajutorul directivei PHP disable_functions .

În cazul panourilor de control Webuzo poate fi activată sau dezactivată prin contactarea departamentului tehnic.

 

Mail-urile trimise prin funcția PHP mail nu vor avea toate elementele necesare pentru a trece de anumite filtre SPAM și/sau reguli SMTP. Recomandarea noastră este ca în cazul în care doriți să trimiteți mail-uri din scripturi PHP să o faceți prin autentificare SMTP la o căsuță de mail existentă.
Trimiterea de email-uri prin PHP folosind autentificare SMTP este permisă și posibilă pe toate pachetele de găzduire.

 

Cloudflare este o rețea de tip CDN (Content Delivery Network). Un CDN este o rețea distribuită de servere care oferă mai multe avantaje pentru un site web :

Caching de conținut :
Prin crearea unui cache al resurselor front end (css, js, html, jpg, etc) al site-ului, Cloudflare ajută la îmbunătățirea vitezei de încărcare a paginii, reducerea utilizării lățimii de bandă și reducerea utilizării procesorului pe server. Se pot seta resursele pentru care dorim să se facă caching din panoul de control Cloudflare.

Disponibilitate ridicată:
Cu o rețea redundantă de servere la nivel mondial, dacă un server întâmpină o problemă, CDN-ul Cloudflare va putea să se folosească de un server alternativ din apropierea vizitatorului site-ului.

Creșterea securității:
Cloudflare ajută la îmbunătățirea securității prin blocarea amenințărilor înainte de a afecta site-ul sau serverul de pe care se încarcă site-ul. CDN-ul Cloudflare poate furniza, de asemenea, o anumită protecție împotriva atacurilor Distributed Denial of Service (DDoS).

Cloudflare se poate activa setând nameserverele cloudflare pe domeniu sau folosind funcționalitățile cPanel.

Mai multe detalii legate de activarea serviciilor Cloudflare:
Activarea serviciilor Cloudflare în cPanel
Activarea serviciilor Cloudflare prin schimbarea nameserverelor pe domeniu

 

În funcție de panoul de control al găzduirii se oferă dou[ tipuri de certificat SSL gratuit:
- cPanel : Certificat SSL gratuit oferit de cPanel/Comodo. Certificatul se instalează și se reînnoiește automat.
- Webuzo : Certificat SSL gratuit oferit de Let’s Encrypt. Certificatul se instalează și se reînnoiește automat.

*Poate dura câteva ore până certificatele SSL se vor instala automat pe găzduire.
*Pentru ca certificatele SSL gratuite să se genereze este necesar ca nameserverele setate pe domeniu să fie cele aferente găzduirii achiziționate de la noi.
*Certificatele sunt generate/instalate pe toate domeniile/subdomeniile existente pe găzduire.

 

Momentan nu este posibilă înregistrarea domeniilor de tip bulk. Fiecare domeniu trebuie adăugat de către client manual înainte de finalizarea comenzii. Dacă considerați aveți un număr mare de domenii, puteți contacta departamentul comercial pentru a plasa comanda direct din sistemul de gestiune.

 

Resursele alocate contului de reseller cât și cele alocate conturilor create prin intermediul acestuia vor avea resursele prezentate pe pagina Utilizare Resurse

 

Toate datele cu caracter personal sunt în siguranță conform prevederilor legale din România, cât și a noii legislații GDRP (regulament european privind protecția datelor personale). Informațiile sunt păstrate pe servere securizate, iar singurele persoane care au acces la ele sunt operatorii Hostico, care se află sub un contract de confidențialitate.

Mai multe informații privind protecția datelor cu caracter personal puteți citi pe paginile: Politică de Confidențialitate și Acord Procesare Date

 

După mutarea unei instalări wordpress pe un domeniu nou, link-urile interne nu sunt modificate în mod automat. Pentru a face acest lucru vom instala și activa plugin-ul Velvet Blues Update URLs În plugin vom completa atât cu adresa veche a site-ului cât și cu cea nouă în câmpurile prezentate iar ulterior vom face click pe Update URLs now.

 

Accesarea phpMyAdmin se poate realiza fără accesarea panoului de administrare Webuzo prin link direct de forma adresa:port/phpmyadmin/index.php . Adresa în acest caz poate fi numele domeniului deținut sau IP-ul alocat domeniului. Iar port poate fi 2002 pentru versiune nesecurizată sau 2003 pentru versiunea securizată .

Exemplu:

http://hostico.ro:2002/phpmyadmin/index.php  - http://77.81.2.1:2002 -  pentru conexiune nesecurizată

https://hostico.ro:2003/phpmyadmin/index.php  - https://77.81.2.1:2003 -  pentru conexiune securizată prin SSL

 

.htaccess este un fișier de configurare care este utilizat pe serverele care rulează Apache Web Server. Atunci când un fișier .htaccess este plasat într-un director, este detectat automat și executat de către serverul web Apache.

Fișierele .htaccess pot fi folosite pentru:
- modificarea configurației server-ului web, cum ar fi, activarea / dezactivarea  unor funcționalități.
- redirecționarea link-urilor din site / redirecționarea unui domeniu, subdomeniu, ș.a.m.d.
- protejarea unor directoare prin folosirea de utlizator/parolă.
- blocarea IP-urilor.
- blocarea unor motoare de căutare.

Acest fișier va fi citit atunci când este plasat în orice director care, la rândul său, este încărcat prin intermediul server-ului web Apache. Fișierul va avea efect asupra întregului director în care este plasat și a tuturor fișierelor și subdirectoarelor din directorul specificat.
Atenție :  trecerea unor linii greșite în fișier poate duce la blocarea completă a site-ului, remedierea fiind corectarea liniilor sau înlăturarea lor.

 

O dată ce s-a creat o căsuță de email folosind panoul de control , aceasta se poate accesa folosind următoarele variante:

Webmail
Un client de email accesibil prin browser de obicei la adresa http://webmail.domeniu.ro
În funcție de panoul de control folosit veți avea de ales între variantele:
-Pe Webuzo clientul de Webmail instalat implicit este: SquirrelMail
-Pe cPanel se poate alege între clienții de Webmail: SquirrelMail, Roundcube, Horde
*Adițional se pot instala alți clienți de Webmail pe găzduire , fie folosind Softaculous, fie instalând direct aplicația pe spațiul de găzduire.

Client de mail
O aplicație instalată pe dispozitivul propriu.
Există o mulțime de clienți de email disponibili pentru diverse sisteme de operare, cum ar fi: Outlook, Thunderbird, MailBird, etc.
Câteva tutoriale de setare a căsuțelor de email în aceste tipuri de aplicații se pot găsi mai jos:

Configurare manuală cont de email în Outlook
Configurare manuală cont de email în Thunderbird
Configurare automată cont de email în Thunderbird
Configurarea manuală a unei căsuțe de email în Outlook pe Android
Configurare automată cont de email în Outlook
Configurarea automată a unei căsuțe de email în Gmail pe Android
Configurarea automată a unei căsuțe de email în Outlook pe Android

 

 

În momentul în care se plasează o comandă de înregistrare domeniu, starea domeniului va fi afișată automat în interfața de client dacă domeniul căutat este sau nu liber pe piață.
Alternativ se poate accesa direct pagina Domenii, unde se poate verifica dacă un domeniu este accesbil spre înregistrare sau nu.

 

În cazul în care doriţi să înregistraţi o extensie ce nu apare în oferta noastră, puteți contacta departamentul comercial, în vederea analizării posibilității oferirii extensiei spre înregistrare respectiv comunicarea unui tarif în această privință.

 

În funcție de panoul de administrare pe care-l deținem vom accesa Webmail în forma următoare:

  • panou de administrare cPanel: numedomeniu.extensie/webmail sau webmail.numedomeniu.extensie . De asemenea sunt disponibile și variantele : link nesecurizat  http://numedomeniu.extensie:2095, link securizat https://numedomeniu.extensie:2096.
  • panou de administrare Webuzo : webmail.numedomeniu.extensie. De asemenea variantele direct : link securizat https://numedomeniu.extensie:2003/squirrel/src/login.php,  link nesecurizat http://numedomeniu.extensie:2002/squirrel/src/login.php

 

 

Fișierul robots.txt este un fișier de tip txt care face parte din protocolul de excludere a roboților (REP), un grup de standarde web care reglementează modul în care roboții accesează și indexează site-ul.Pe scurt, robots.txt conține instrucțiuni pentru motoarele de căutare,
Pentru a avea efect asupra motoarelor de căutare fișierul trebuie încărcat în folder-ul rădăcină al site-ului.

- Ca exemplu, dacă am dori sa blocăm accesul pentru motorul de căutare Bing, am putea trece în fișierul robots.txt următoarele linii :

User-agent: bingbot
Disallow: /

Liniile de mai sus fac referire la :
User-agent - va conține motorul de căutare pentru care dorim setări speciale de acces. Se poate folosi și * (wildcard), pentru a include agenții(roboții, crawlers) tuturor motoarelor de căutare .
Disallow  - va conține setările asociate motoarelor de căutare, trecute la User-agent.

- Dacă dorim să blocăm toate motoarele de căutare putem să punem în  robots.txt:

User-agent: *
Disallow: /

- Totodată, putem să setăm excepții doar pentru anumite foldere sau link-uri din site :

User-agent: *
Disallow: /blog/
Disallow: /newsletter.php


În cazul de mai sus, toate motoarele de căutare vor fi instruite să nu indexeze link-urile din blog respectiv fișierul newsletter.php

Pentru a facilita crearea fișierului robots.txt , putem să folosim un generator online : Generator robots.txt

 

 

Contul de client Hostico poate fi accesat de pe orice dispozitiv care are conexiune la internet : PC, laptop, tabletă, smartphone, etc. Este suficientă accesarea link-ului : Zonă Client