Întrebări Frecvente

Urmăreşte Hostico şi răsfoieşte printre cele 305 răspunsuri la întrebări frecvente.

 
 
 

GTMetrix, PageSpeed Insights sau alte platforme de analiză a performanței site-ului îmi arată că timpul de răspuns al serverului este ridicat. Ce pot face ?

Vizualizari
124
 

Site-urile de analiză al performanței front end devin tot mai folosite de administratorii de site-uri, pentru a verifica ce anume ar putea îmbunătați la site-uri. Una din recomandările returnate este: Improve server response time.

Pentru a afla timpul efectiv de răspuns al server-ului (fără procesarea datelor site-ului), putem să facem "ping" în site-ul deținut. Ca exemplu: ping hostico.ro. Timpul de răspuns va fi:
ping hostico.ro
PING hostico.ro (77.81.2.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from hostico.ro (77.81.2.1): icmp_seq=1 ttl=63 time=3.0 ms

Timpul de răspuns al serverului poate varia în funcție de optimizarea site-ului sau aplicației deținute.
Înainte ca serverul să răspundă cu datele site-ului, acesta trebuie să:
- proceseze scriptul PHP sau limbajul de programare
- să interogheze serverul SQL pentru date.
- să prelucreze datele obținute
- etc
Dacă scripturile PHP sau interogările SQL nu sunt optimizate, timpul de răspuns va crește. Acest aspect este în special valabil dacă se interoghează o bază de date cu multe informații , combinată cu lipsa optimizării scripturilor sau interogărilor.

Pentru reducerea timpului de răspuns putem să facem următoarele:
- verificăm logurile de acces (disponibile în panoul de control) să vedem dacă nu avem un atac de tip brute force pe partea de administrare sau pe altă parte a site-ului. În cazul în care observăm un trafic neobișnuit de pe unul sau mai multe IP-uri, putem să le blocăm utilizând IP Blocker disponibil atât în cPanel, cât și în Webuzo.
- ne asigurăm că avem un modul de caching instalat și activat în aplicația folosită. De exemplu, în cazul Wordpress putem folosi pluginul wp-super-cache.
- ne asigurăm că toate modulele, tema și aplicația în sine sunt actualizate la ultima veriune disponibilă.
- ne asigurăm că toate aspectele ce țin de partea de front end sunt optimizate: "minify" CSS, JS, HTML. TXT, compresie gzip, caching front end, optimizare imagini, etc.
- ne asigurăm că partea de backend este optimizată, prin dezactivarea și stergerea modulelor/pluginurilor de care nu mai avem nevoie. Încercăm o optimizare a bazei de date, fie folosind un plugin , fie folosind funcționalitățile PhpMyAdmin.
- dacă toate modulele și aplicația sunt actualizate, putem sa încercăm trecerea la ultima versiune PHP disponibilă (dacă dezvoltatorul aplicației specifică că suportă ultima versiune).
- ne asigurăm că este activă partea de caching PHP în cazul scipturilor PHP
- alte optimizări specifice aplicației sau site-ului folosit de dumneavoastră.

Nu în ultimul rând, dacă toate optimizările au fost făcute iar timpul de răspuns nu scade, va trebui să luați în considerare și un upgrade spre un pachet superior , care oferă mai multe resurse pentru site-ul deținut.

pixel