TutorialeCommercial

Administrarea plății recurente

În acest articol, vom parcuge etapele necesare activării plății recurente pe serviciile Hostico, precum și administrarea acestora

3
Vizualizări 1544Actualizat 1 luniPublicat la 25/06/2021de Mark Dohi

Administrarea plății recurente

  • Recurența de plată este unul dintre instrumentele cele mai importante când aducem în discuție administrarea facturilor, reducând timpul alocat plăților la nivelul unei platforme aproape la "zero", toate facturile fiscale fiind trimise automat pe email fără să mai fie nevoie de descărcarea din contul de client Hostico.
  • În cele ce urmează, vom parcurge fiecare etapă, pentru procedura de activare a recurenței de plată, pe serviciile achiziționate prin Hostico, precum și acțiunile adiționale pe care le putem realiza.

I. Activarea și dezactivarea recurenței la nivelul unui serviciu
II. Actualizarea și înlăturarea cardului înregistrat

I. Activarea și dezactivarea recurenței la nivelul unui serviciu

  • Activarea recurenței este condiționată în primul rând de existența unui card înregistrat la nivelul contului de client. În cazul în care nu aveți un card înregistrat, sau doriți informații privind procedura de înregistrare a unui card în cont, vă recomandăm consultarea articolului: Administrare Carduri
  • După ce ne-am asigurat de existența cardului în cont, se merge la secțiunea Servicii. În cazul în care se dorește activarea recurenței pe un domeniu, se accesează Domenii.

  • Secțiunea Servicii afișează pachetele de găzduire active. Se va face click pe serviciul la care se dorește activarea recurenței de plată și va fi deschisă pagina de administrare a serviciului. În fereastra de administrare, la rubrica Acțiuni, este disponibilă opțiunea de activare a plății recurente.

  • Fereastra nou deschisă ne solicită selectarea unui card salvat în cont. Selectăm cardul de pe care dorim să fie retrasa suma și facem click pe DA. Dacă operațiunea a avut loc cu succes, va fi afișat mesajul "Plata recurentă a fost activată".

Dezactivarea recurenței se face tot din acest meniu. Trebuie accesată secțiunea Plăți Recurente, iar în fereastra deschisă, selectăm dezactivare și confirmăm procesul prin butonul DA.

II. Actualizarea și înlăturarea cardului înregistrat

  • Pot apărea situații în care cardurile au fost schimbate datorită expirării, pierderii etc., iar în aceste situații, cardul utilizat trebuie actualizat. Procedura de actualizare se face din nou prin procedura explicată anterior, doar că înainte să apară cardul în lista, acesta trebuie adăugat. Adăugarea unui card se poate realiza din interfața de administrare carduri prin accesarea secțiunii Adăugare Card.

  • O abordare mai detaliată regăsiți în secțiunea: Adăugarea cardurilor în cont.
  • Dacă dorim să înlăturăm total cardul (nu doar să dezactivăm recurența pe serviciile din cont), cardul poate fi șters prin textul Elimină.

Note

  • Pentru situațiile în care aveți mai multe servicii pe o singură factură proformă, însă recurența este activată pe un singur serviciu, facturarea va avea loc strict pentru acel serviciu în parte. Factura fiscală va fi emisă separat, iar restul serviciilor de pe proformă vor fi retrase în vederea realizării plății manuale.
  • Dacă cardul a expirat sau a fost schimbat, încasarea recurentă nu va mai funcționa, cardul utilizat pentru recurență va trebui să fie actualizat.
  • Încasarea facturilor de către Hostico se va încerca în zilele în care se trimit notificări de plată, iar dacă nu sunt fonduri suficiente în contul aferent cardului bancar, plata va fi încercată din nou în următoarea zi.
  • După trei încercări de plată nereușite, recurența va fi dezactivată automat la nivelul serviciului, iar pentru reactivare va trebui să parcurgeți procedura menționată mai sus.
  • Dacă în urma deducerii automate a sumei din contul bancar constatați faptul că serviciile de găzduire nu mai sunt necesare, este nevoie de contactarea departamentului comercial pentru folosirea sumei achitate în alte scopuri sau inclusiv returnarea acesteia.
  • În cazul în care recurența este activă pe un domeniu și nu se dorește prelungirea automată, va fi necesară dezactivarea înainte de generarea proformei, întrucât odată ce domeniul este reînnoit, nu există posibilitatea returnării sumei achitate.
  • Pentru orice tentativă de retragere a sumei se va trimite un mail cu rezultatul aferent retragerii indiferent de starea acesteia (reușită sau nu).

Articole Similare

Transfer domeniu .roTutoriale /Domains

Acest tutorial prezintă pașii necesari obținerii cheii de autorizare, din panoul ROTLD, pentru transferul unui domeniu .ro la un nou registrar.

73
de Mark Dohi
Vizualizări 8883
Actualizat acum 9 luni
Publicat la 06/02/2018
Schimbarea versiunii PHP în cPanel pe pachetele de găzduire de tip VPS prin MultiPHP ManagerTutoriale /cPanel

În acest articol vom prezenta pașii necesari schimbării versiunii PHP intr-un cont cPanel prin MultiPHP Manager

42
de Sebastian Szlivka
Vizualizări 1908
Actualizat acum 10 luni
Publicat la 18/10/2017
Deblocare IP-ului de pe serverele HosticoTutoriale /Dev

În acest tutorial vor fi prezentați pașii necesari în vederea deblocării IP-ului listat în firewall, pe serverele Hostico

31
de Mark Dohi
Vizualizări 898
Actualizat acum 9 luni
Publicat la 05/10/2020
Crearea unei căsuţe de e-mail în cPanelTutoriale /cPanel

Panoul cPanel, permite crearea unui număr nelimitat de căsuţe de e-mail asociate domeniilor găzduite. Acest tutorial va explica paşii necesari creării si accesării unei căsuţe de e-mail.

22
de Cătălin Adrian
Vizualizări 3793
Actualizat acum 10 luni
Publicat la 28/06/2017
Setări SSH în WebuzoTutoriale /Webuzo

În acest tutorial, învățați cum să blocați accesul SSH pe serverul Webuzo, activând conexiunea și configurând portul necesar.

20
de Alexandru Rogojan
Vizualizări 525
Actualizat acum 2 luni
Publicat la 12/06/2018