Administrarea plății recurente
Tutoriale • Comercial | plată | recurentă | credit card | lunarÎn acest articol, vom parcuge etapele necesare activării plății recurente pe serviciile Hostico, precum și administrarea acestora
3
Administrarea plății recurente
- Recurența de plată este unul dintre instrumentele cele mai importante când aducem în discuție administrarea facturilor, reducând timpul alocat plăților la nivelul unei platforme aproape la "zero", toate facturile fiscale fiind trimise automat pe email fără să mai fie nevoie de descărcarea din contul de client Hostico.
- În cele ce urmează, vom parcurge fiecare etapă, pentru procedura de activare a recurenței de plată, pe serviciile achiziționate prin Hostico, precum și acțiunile adiționale pe care le putem realiza.
I. Activarea și dezactivarea recurenței la nivelul unui serviciu
II. Actualizarea și înlăturarea cardului înregistrat
I. Activarea și dezactivarea recurenței la nivelul unui serviciu
- Activarea recurenței este condiționată în primul rând de existența unui card înregistrat la nivelul contului de client. În cazul în care nu aveți un card înregistrat, sau doriți informații privind procedura de înregistrare a unui card în cont, vă recomandăm consultarea articolului: Administrare Carduri
- După ce ne-am asigurat de existența cardului în cont, se merge la secțiunea Servicii. În cazul în care se dorește activarea recurenței pe un domeniu, se accesează Domenii.
- Secțiunea Servicii afișează pachetele de găzduire active. Se va face click pe serviciul la care se dorește activarea recurenței de plată și va fi deschisă pagina de administrare a serviciului. În fereastra de administrare, la rubrica Acțiuni, este disponibilă opțiunea de activare a plății recurente.
- Fereastra nou deschisă ne solicită selectarea unui card salvat în cont. Selectăm cardul de pe care dorim să fie retrasa suma și facem click pe DA. Dacă operațiunea a avut loc cu succes, va fi afișat mesajul "Plata recurentă a fost activată".
Dezactivarea recurenței se face tot din acest meniu. Trebuie accesată secțiunea Plăți Recurente, iar în fereastra deschisă, selectăm dezactivare și confirmăm procesul prin butonul DA.
II. Actualizarea și înlăturarea cardului înregistrat
- Pot apărea situații în care cardurile au fost schimbate datorită expirării, pierderii etc., iar în aceste situații, cardul utilizat trebuie actualizat. Procedura de actualizare se face din nou prin procedura explicată anterior, doar că înainte să apară cardul în lista, acesta trebuie adăugat. Adăugarea unui card se poate realiza din interfața de administrare carduri prin accesarea secțiunii Adăugare Card.
- O abordare mai detaliată regăsiți în secțiunea: Adăugarea cardurilor în cont.
- Dacă dorim să înlăturăm total cardul (nu doar să dezactivăm recurența pe serviciile din cont), cardul poate fi șters prin textul Elimină.
Note
- Pentru situațiile în care aveți mai multe servicii pe o singură factură proformă, însă recurența este activată pe un singur serviciu, facturarea va avea loc strict pentru acel serviciu în parte. Factura fiscală va fi emisă separat, iar restul serviciilor de pe proformă vor fi retrase în vederea realizării plății manuale.
- Dacă cardul a expirat sau a fost schimbat, încasarea recurentă nu va mai funcționa, cardul utilizat pentru recurență va trebui să fie actualizat.
- Încasarea facturilor de către Hostico se va încerca în zilele în care se trimit notificări de plată, iar dacă nu sunt fonduri suficiente în contul aferent cardului bancar, plata va fi încercată din nou în următoarea zi.
- După trei încercări de plată nereușite, recurența va fi dezactivată automat la nivelul serviciului, iar pentru reactivare va trebui să parcurgeți procedura menționată mai sus.
- Dacă în urma deducerii automate a sumei din contul bancar constatați faptul că serviciile de găzduire nu mai sunt necesare, este nevoie de contactarea departamentului comercial pentru folosirea sumei achitate în alte scopuri sau inclusiv returnarea acesteia.
- În cazul în care recurența este activă pe un domeniu și nu se dorește prelungirea automată, va fi necesară dezactivarea înainte de generarea proformei, întrucât odată ce domeniul este reînnoit, nu există posibilitatea returnării sumei achitate. Pentru orice tentativă de retragere a sumei se va trimite un mail cu rezultatul aferent retragerii indiferent de starea acesteia (reușită sau nu).
Articole Similare
9
Modificarea facturii proformeTutoriale • Comercial | factură | proformă | modificare
În acest tutorial sunt prezentate acțiunile necesare în vederea modificării datelor unei facturi proforme neachitate.
de Mark DohiVizualizări 2985Actualizat acum 1 anPublicat la 29/05/2019
3
De ce este important să am website-ul optimizat?Tutoriale • Diverse | website | optimizare | incarcare | gazduire | host
Importanța optimizării unui website, poate aduce beneficii financiare considerabile.
de Mark DohiVizualizări 265Publicat la acum 2 aniPublicat la 06/12/2021
2
Înregistrare domeniuTutoriale • Comercial | domeniu | înregistrare | comandă
În acest tutorial veți învăța să plasați comanda pentru înregistrarea unui domeniu din contul de client Hostico.
de Mark DohiVizualizări 774Actualizat acum 3 luniPublicat la 28/09/2017
1
Prezentarea paginii principale din contul de client.Tutoriale • Comercial | cont | facturare | comandă
În acest tutorial se va prezenta pagina principală din contul de client.
de Mark DohiVizualizări 232Actualizat acum 3 luniPublicat la 29/09/2017
1
Efectuarea unei plăți utilizând creditul din contul de clientTutoriale • Aplicații | plată | credit | factură
Descrierea pașilor esențiali în achitarea facturilor proforme prin intermediul creditului alocat în contul de client.
de Mark DohiVizualizări 115Actualizat acum 3 luniPublicat la 24/09/2021