Administrarea generală a cardurilor
Tutoriale • Comercial | card | plată | procesator plăți | administrare carduriIntroducere
În cele ce urmează vom trece în revistă toate acțiunile necesare pentru administrarea eficientă a cardurilor în cadrul platformei Hostico.
Adăugarea unui card în platformă, respectiv activarea plății recurente facilitează considerabil întregul proces de administrare a facturilor, toate facturile fiscale fiind trimise automat pe email fără să mai fie nevoie de descărcarea din contul de client Hostico.
Procedurile acoperite sunt după cum urmează:
I. Adăugarea unui card pentru efectuarea tranzacțiilor
II. Administrarea cardurilor din cont
III. Eliminarea unui card
IV. Efectuarea unei plăți cu cardul înregistrat
I. Adăugarea unui card pentru efectuarea tranzacțiilor
- Orice acțiune legată de contul de client începe cu o autentificare în platformă. Acest lucru îl puteți realiza din colțul drept al paginii principale sau accesând direct link-ul contului.
- După autentificarea în cont, accesăm secțiunea Carduri din meniul general afișat în partea stângă.
Interfața grafică va prezenta multiple informații, însă pentru acest segment ne interesează butonul Adăugare Card.
- Imediat după accesarea butonului, veți observa că pe ecran a apărut o fereastră care solicită adăugarea unui nume aferent cardului.
- Acest pas este opțional, însă dacă intenționați să adăugați carduri multiple într-un singur cont de client, recomandăm să numiți corespunzător fiecare card în parte.
- După asocierea unui nume cardului, sistemul va direcționa automat pagina către procesatorul de plăți, unde va trebui să completați datele cardului care doriți să fie salvat. Confirmarea procedurii o faceți prin butonul PLATĂ.
Acest lucru va informa banca să valideze datele cardului, urmând ca să primiți o confirmare în aplicația bancară pentru confirmarea procedurii.
Procedura de adăugare card nu implică costuri suplimentare, acest lucru fiind însă vizibil și în momentul când aprobați procedura din aplicația bancară.
II. Administrarea cardurilor din cont
- După adăugarea unui card, în continuare, vom analiza interfața de administrare a cardurilor din cont.
- Păstrăm fereastra deschisă (Utilizator -> Link utilizator), și ne îndreptăm atenția din nou asupra secțiunii Cardurile Mele. Veți observa faptul că cardul adăugat anterior este prezent în tabel și are statusul activ. Acest lucru înseamnă că banca a validat cu succes solicitarea de adăugare și cardul poate fi utilizat pentru efectuarea de plăți.
- În cazul în care statusul nu este activ, putem re-solicita procedura de validare, accesând butonul Editează Carduri, iar pe următoarea pagină făcând click pe Activează.
După cum puteți vedea, pagina în care ne aflăm afișează multiple elemente, după cum urmează:
1. Buton utilizat pentru adăugarea cardurilor suplimentare
2. Buton utilizat pentru modificarea cardului predefinit de plată, aspect important pentru cei care administrează carduri multiple și doresc ca un anume card să fie setat mereu primul pentru efectuarea tranzacției
3. Editarea numelui asociat cardului
4. Listarea cardurilor adăugate
5. Statusul cardului
6. Ultimele trei tranzacții încasate în cadrul plății recurente
7. Afișează dacă cardul este utilizat pentru recurența pe un serviciu anume
8. Listează acțiunile de Activare / Suspendare / Eliminare a cardurilor
Eliminarea unui card este un proces simplu. Rămâneți în pagina prezentată mai sus și faceți click pe textul Elimină din secțiunea Actiuni (8).
Înlăturarea unui card din cont va dezactiva posibilitatea încasării automate (recurența), în cazul în care această opțiune este activă la nivelul contului.
Recomandăm înlăturarea cardurilor expirate sau a celor care nu mai sunt folosite pentru plata serviciilor din cont.
IV. Efectuarea unei plăți cu cardul înregistrat
Acum că avem cardurile salvate, vom trece la utilizarea acestora în vederea efectuării tranzacțiilor la nivelul proformelor. Pentru acest lucru, mergem din nou în pagina principală a contului și facem clic pe secțiunea Financiar.
Mergem în dreptul unei facturi proforme pe care dorim să o achităm și facem clic pe butonul verde Achită.
Pagina deschisă va afișa o casetă în care datele cardului principal vor fi afișate automat. Dacă se dorește plata facturii cu un alt card, se poate selecta unul din lista afișată.
Adăugarea unui card suplimentar se face prin selectarea opțiunii Card Nou.
În momentul în care adăugați un card nou, aveți posibilitatea să-l salvați pentru achiziții viitoare prin bifarea câmpului Salvare Card.
Note:
- Efectuarea tranzacțiilor este limitată la maxim 3 încercări pe proformă. În cazul în care eșuați confirmarea plății din diferite motive, va fi afișat mesajul "Prea multe încercări nereușite", iar pentru soluționare va trebui să contactați departamentul comercial Hostico pentru a emite o nouă proformă în cont.
- În momentul adăugării unui card în cont, aplicația bancară va solicita acordul proprietarului de card, însă pentru plățile viitoare în baza unui card salvat, acest lucru nu va mai fi posibil.